Back in land of the free and the home of the brave

Hey y'all!!
Efter en svinlång resa är jag nu framme sedan drygt ett halvt dygn tillbaka. Resan började med att pappa skjutsade mig till Kastup, vi checkade in och tog en kaffe. Önskade att pappsen kunde föjt med när vi sa hejdå. Hade kännts kul att ha sällskap på resan och bil! Flög till London och höll på att kissa på mig då jag inte kund röra mig från fönstersätet för att damen bredvid kunde knappt stå upp. Lunch i London och sedan en kass plats i mitten på 10 timmars resan till Phoenix. Dock satt jag bredvid en svenska tjej som var jättetrevlig! Hon var från Stockholm men gift med en amerikanare sedan flera år. Vi hade massor av intressant att prata om, synd att vi inte bytte facebook eller nåt.
Sedan tog immigration lång tid och jag trodde jag skulle missa shuttlen upp till Flagstaff eftersom planet dessutom varit försenat. Träffade en brittisk tjej som också skulle hit och vi sprang tillsammans. När vi kom ut från flygplatsen i Phoenix var det som att gå in i en jävla bastu. En torrbastu. Över 40 grader, sol och ingen vind. Shuttlen var fortfarande där och alla var jättetrevliga och vi pratade massor om allt möjligt innan jag somnade. Satt bredvid en kvinna i 50/60 års åldern som gv mig skjuts till hotellet från där bussen stannade. Folk är så himla trevliga och hjälpsamma i detta fina land. Hotellet är mer ett motell (har aldrig varit i en stad med så många motell men antar att många övernattar här till eller från Grand Canyon) och inget fancy men helt ok. En dusch är aldrig så skön som efter en lång resa och efter Skype med mor och Dan somnade jag skönt.
Upp tidigt imorse och försöka hitta ett frukostställe. Blev all-American style med hasch browns, eggs, bacon och kaffe. Sedan var min plan att kolla in lite mobilaffärer och ett ställe att bo. Hittade ingetdera men frågade mig fram och kom då slutligen till lägenhetsstället. Återigen, folk är så hjälpsamma. Gick in på ett äldreboende (typ) där receptionisten ringde någon på stället jag skulle till och bad om vägbeskrivning till mig. Kom dit, kollade in stället och bestämde mig för att ta det!
Flyttar in på tisdag. Det är ett rum i en fyrarummare som var väldigt fin, "fräsch" och med möbler. Måste bara köpa lite sängkläder, täcke, kudde och badrumsgrejor. Jag är den första att flytta in och sedan kommer ytterliggare 3. Hoppas jag kommer överens bra med dem! Kanske fylls den inte, man kan ju hoppas. Två roomies är lugnare än tre liksom. Det ligger ganska nära skolan och var 15 minut går en buss till och från skolan gratis för oss studenter. På hemvägen till hotellet gick jag inom Target (här finns ALLT) och kollade mobiler. Blir nog en HTC eller Samsung! Ska tillbaka ikväll innan de stänger och se om jag kan bestämma mig. Har varit på språng sedan åtta i morse och kom hit vid ett igen. Nu ska jag bara ta det lugnt, kanske en nap så att jag inte somnar alltför tidigt ikväll, Skypa med Dan och ta en dusch. Är jättesvettig för det är så varmt och soligt här och jag har GÅTT i tre timmar typ :P
För övrigt så saknar jag alla därhemma. Spencer väldigt mycket haha! Och Dan såklart, det känns så konstigt att åka till USA och inte möta honom liksom. Men förmodligen ses vi om ca tre veckor!
Ps. Av någon idiotisk anledning försvinner mellanrummen mellan raderna när jag publicerar.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

2011-08-21 @ 11:22:48
Postat av: Birgitta

Skönt att du är på plats och att det har löst sig med boendet! Ser fram emot bilder från Flagstaff! Vi får skypa i veckan!

2011-08-21 @ 11:24:18
Postat av: mimmi bäcklin

Kul att höra hur du har det!

Lycka till, and have fun:)

Kram Mimmi

2011-08-21 @ 19:43:55
URL: http://mymlomist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0