Please give me one more chance?


Okay så jag har inte skrivit i denna blogg sedan i maj någon gång! Tänkte att den första oktober som det idag är får bli en ny början på min blogg.

Hur mycket jag än älskar att skriva mail till alla mina nära och kära som inte befinner sig i Kalifornien så tar det så hiskeligt mycket tid (särskilt eftersom att jag som journalistikstuderande inte vill slänga ihop vilket skit som helst till er...) så att skriva här till alla på en gång sparar ju mig enormt med tid. Och det behövs verkligen.

Jag pluggar väldigt mycket. Och värre kommer det såklart att bli. Det är stressande men det är ju det här jag vill göra så jag kommer att get through it. Jag måste ibland stanna upp och berömma mig själv litegrann och inse att jag faktiskt är en ganska bra student.

Lite extra uppskattning fick jag då jag blivit inbjuden att gå med i skolans Honor Society "Phi Theta Kappa" vilket bara elever med en GPA (genomsnittsbetyg) på över 3.5 blir. Dessutom betalade International Office min inträdesavgift på 80 dollar så det verkade bara dumt att inte gå med! Det är en väldigt bra grej att vara med denna "klubb" så det syns på alla transcript och medlemmarna får stipendier att söka som bara är till för oss. Ungefär hundra elever på min skola (ca 19000 elever totalt) är medlemmar.

Imorgonkväll sker the induction ceremony, då vi så att säga "invigs" i sällskapet. Jag ska gå med min koreanska roomie Jeong som också ska bli invigd och så följer Sofia med för att ta bilder och bara kolla på helt enkelt. Min svenska kompis Sarah ska också gå med i sällskapet.

Det är väl vad som händer just nu. Klara och Johanna ska på Cali-genomresa och kommer hit och ca två veckor och stannar ca fem dagar. Ska bli så himla himla kul att se de igen!!! Jag saknar Klaras sjuka humor och våra galna upptåg. Efter det ska jag och Sofia åka ner till Orange County (söder om LA) och hälsa på min amerikanska kompis Hannah som flyttade dit för någon månad sedan.

Nu ska jag återgå till att skriva veckans uppdrag för skoltidningen (www.thechannelsonline.com) och sen äntligen få pusta ut en miniliten stund innan morgondagens uppdrag tar vid.

Ska försöka skriva ett inlägg om dagen, kort som långt, men något iallafall.

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul med lite bilder! Vi hade en liten baktanke när du fick din avskedspresent...

2009-10-02 @ 15:27:17
Postat av: Sofia

Haha jag vet mor! Jag ska ta fler bilder. Även på vardagen för jag vet att ni tycker sånt är kul med :)

2009-10-02 @ 19:51:14
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0