I had a great weekend! Too bad it has to end...


Helgen som gått var mycket trevlig! Fredagskvällen med induction ceremony och middag + film (Michael Moore's nya "Capitalism: A Love Story") var mysigt.

På lördagen slappade jag mest men fick en del läxa gjord och sprang en liten runda. Skypade med syster och lite med mor och far. På kvällen gick jag och Sofia ut :) Jag har "en vit månad" då jag har bestämt mig att inte dricka förrän Halloween. Mest för att jag blir så ineffektiv dagen efter jag druckit även om det inte blev mycket. Har mycket att göra i skolan så jag håller mig fräsch för det. Blir så trött (och fet) av alkohol nämligen. Men se det gick alldeles utmärkt att festa nykter! Really! Dessutom tror jag det är lite placeboefftekt ibland då jag kan känna mig "berusad" när jag vistas i miljöer där man förväntas vara det.

Vi började med den irländska baren "Dargan's" (lite jobbigt att inte dricka my beloved Guinness men men). Där träffade vi ett stort killgäng från... Newcastle! Snacka om att världen är liten (syster pluggar ju där). De var hur jävla trevliga som helst men svårt att förstå deras dialekt haha.

Vi gick vidare till lite olika ställen och när nattklubben vi var på stängde kl 2 var det jag, Sofia och två av dem kvar så vi tog en taxi till typ det enda matstället som var öppet: Denny's. Där ca allt på menyn innehåller kött, men jag och Sofia fick i oss lite strips och så drack vi te. En av de klagade på teet haha. Vi satt där till typ halv fyra och var övertrötta och hade bara allmänt skitroligt. Sofia och jag har inte skrattat så mycket på länge. Britter har underbar humor!

+ den ena killen var söt på nåt sätt. Vi ska ses när jag hälsar på syrran i Newcastle och han ska ta oss på en tur till Edinburgh. Det är bra att knyta kontakter med folk i olika länder.

Idag har vi varit downtown och jag har shoppat ett par sjukt snygga boots (får se sen) och lite annat. Så mysigt då det är lite blåsigt och höstigt idag. Men ändå soligt. Vi åt lite sushi i solen och tog bussen hem för att senare äta söndagsmiddag med familjen + Grandma.

Nu håller jag på att somna men måste plugga nån timme innan jag kan sova. Veckan innehåller midterm, personlig krönika, kolla på bio och skriva review, och den vanliga läxloaden...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Många vuxenpoäng! Tusen tack för det fina armbandet, det passar verkligen mig!

2009-10-05 @ 19:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0