My accent & my departure


Jag har några gånger fått höra att jag har en något irländsk accent
under min tid här. SAID WOOTT?? Kan verkligen inte höra det men tror att det kanske kan ha något att göra med satsmelodin? Har hört att svenska går upp och ner typ medans amerikansk engelska är mer monotom. Iaf, det var min kompis Alex som började tjata om det och efter jag sagt nåt så härmade han det med ännu mer irländsk betoning. Sedan träffade jag nån på en fest som t.o.m. frågade om jag var från Irland och när jag festade med en britt så frågade jag honom vad han tyckte eftersom han borde veta bättre än amerikaner i den frågan. "Yeeah you DO!". What the fuck? Jag kan verkligen inte höra det själv men det är ju superlustigt. Fler som har sagt att jag har irländsk accent än svensk... Anyhow.

Klockan är snart elva och jag har tagit itu med det mesta... Ätit frulle, gått en promenad (har hört att det är bra att röra sig litet innan långa flygresor), köpt lite färdkost, tidning och Starbucks. Sista. Nu blir det duschen, göra mig fin och packa resten. Måste snabbstäda rummet med eftersom Danny ska bo här några veckor i sommar. Om typ två timmar kör Pat mig till bussen. Dock är än så länge Mustangen den enda bilen hemma. Hoppas Merry inte hinner komma hem med en annan bil för jag har aldrig åkt Mustangen och vill göra det! Dock har den inget passagerarsäte och ett teeny tiny baksäte. Detaljer, detaljer...

Ses i Sverige alt. i Dusseldorf. Eller nej, troligtvis endast i det förstnämnda. Kan inte fatta att flygplatserna är så snåla att de tar fucking betalt för internet!!!! Snåla rövhål.

Ciao,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0