Branden fortsätter...


Sigh.

Redan sent igårkväll var branden nästan släckt och när jag vakande verkade allt fine. Runt tre-tiden på eftermiddagen började det igen. Vinden ökade snabbt och nu brinner hus vilket inte hände igår. Några jag känner har evakuerat. Och två av mina värdpärons vänner stannar i gästrummet i natt. De kom nyss med sina katter och skit.

Vindarna är kraftiga och luften torr, precis som marken. Det är över 35 grader varmt och jag är så varm trots att jag nyss duschat kallt. Och så förkyld som in i bomben på detta...

Igår var elden mest spännande och min journalistiska ådra tyckte det var intressant
(hur hemskt det än låter...). Men idag är jag skraj. Detta är inte bra. Där jag bor är ett bra område men jag gillar ändå inte att det brinner. Man vet aldrig vad som händer och vindarna är som sagt kraftiga. Gillar inte att veta vad som inte kommer hända. Kommer skolan var öppen imorgon? Kommer mina vänners  hus klara sig?


I'll keep you posted. And don't worry mom. Skicka inga sms mitt i natten så jag vaknar. Jag sms:ar när jag vaknar och vet mer.



 

Kommentarer
Postat av: mimmi

scary shit

2009-05-07 @ 18:52:05
URL: http://mymlomist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0