Min far är förjävla härlig (ibland)!


Letade efter ett dokument på datorn och kom över det här:

* “Lite red, please”. Magnus vill ha mer vin till maten vid middagen i Ayia Napa, Cypern 2007.

* Bydalsfjällen, Jämtland: “Har du redan ramlat? HAHA!”. Magnus stannar till vid vad han tror är Sofia som har vurpat. Innan tjejen har hunnit svara så kör han vidare och nedanför backen står redan Sofia.

* Bydalsfjällen, Jämtland: “Vad gör du din jävla gam?” Magnus till ett barn vid godisregnet då denne tar godiset som Magnus tappat på marken (han hade så mycket att han inte ens kunde hålla allt) Godiset var i och för sig Julias och Gustavs.

* Hallen, Jämtland: Magnus går in i stugan bredvid vår. Han sparkar de skorna som står i vägen åt sidan och muttrar “Jävla ungar”. Sedan tar han ett kliv in och där står en helt annan familj med små barn.

* “Gå då helvetes jävla kärrning innan jag kör över dig”. Magnus en helt vanlig dag bakom ratten.

* “Typiskt en sån där jävla (Toyota) Corolla-kärring”. Återigen Magnus bakom ratten.

* Magnus var väldigt ordningsam även som ung. När Birgitta först träffade honom låg det tomma Marlboro-paket upp till knäna i passagerarsätet på hans postgula Saab. Hans kök var fullt av vitlöksskal.

* “Soltorkade jävla tomater”. Magnus med inköpslistan i mataffären.

* “Det är nästan så att man inte vill ge sig ut för att man kommer att se så många fula och tjocka människor.” Slutsatsen av en tur till ICA Maxi.

-----------------

Detta samlades ihop av mig och syrran när farsan slutade på sitt dåvarande jobb och en kollega hörde av sig och ville ha material till en tipspromenad.

Kan inte sluta garva, det är så jävla roligt! Hoppas du inte blir arg för att jag publicerar det Mange men jag kunde inte låta bli. Andra måste ju också få ta del av din (ondskefulla) humor!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hejsan,har du lust att följa varandras bloggar :D?

2009-03-10 @ 06:11:38
URL: http://lillie.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det bjuder jag på!

2009-03-10 @ 08:29:04
Postat av: Mamma

Vid tillfälle kan det bjudas på mer!

2009-03-10 @ 11:03:48
Postat av: Anonym

hoho, de har man hört några gånger. jag tycker "har du redan ramlat?" är bäst.

2009-03-10 @ 16:50:42
Postat av: Sofia

jag diggar den med ica maxi. och om kärringjäveln som inte går över gatan tillräckligt snabbt. :P

2009-03-10 @ 17:23:29
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0