Good life, life's good.


Har varit så jäkla glad mest hela dagen!
Började med att jag skubbade surfingen för jag hade mensvärk och pallade bara inte gå upp så tidigt. Gick ner till busshållplatsen och kände mig plötsligt på sånt underbart humör. Vädret var helt strålande, luften lite kall och frisk och allt bara var så vackert. Havet var blått och blommorna blommade. Ja, ni fattar vad jag menar. Hade härlig musik i iPoden och bara gick runt och log hela vägen till bussen.

Hade sedan Journalistik och var nervös för vi skulle få tillbaka våra speech stories. Som jag skrivit tidigare så gick jag och lyssnade på Thomas E Ricks angående Irakkriget. Svåraste ämnet sade läraren. Läraren som är sjukt hård och som alla typ är rädda för. Iallafall. Visade sig att min artikel var "amazing" och "wonderful story". Så läraren hade den som exempel på projektorn inför hela klassen för att visa hur en riktigt bra speech story ska va. Fatta hur glad jag blev!! Jag tyckte ju det var svårt och visste inte att jag hade gjort så bra ifrån mig. Det gjorde verkligen min dag!
Jag ska skicka den till mor och far eller kanske lägga upp den här, för uppenbarligen är den ju läsvärd :) Också känns det alltid extra kul att slå amerikanare eftersom det trots är mitt andraspråk...

Okey, enough with the bragging... Resten av dagen var ok. Min artikel för skoltidningen blir inte så bra som den borde pga av diverse anledningar. Men jag är fortfarande så glad över lärarens kritik att jag inte kommer låta det bother me!

Efter skolan skyndade jag mig för att ta en joggingtur. Sprang ner till stranden och sen sprang jag en stund där men tyvärr blåste det skitmycket. Men sjukt vackert ändå. Skyndade mig hem och fixade mig och kl sex hade jag middagsdejt med några härliga vänner på en Thai restaurang nära där jag bor :) Sjukt god Pad Thai och trevligt sällskap!

Har börjat hänga mycket med min vän Sergio och hans vän Alex. De är båda från San Francisco. Och så min vän Anna från Oregon. Gillar verkligen att hänga med dem. Gillar att hänga med amerikaner överhuvudtaget. Det är ett himla härligt folk! Och så Sarah då såklart! Alltid kul att träffa henne och irritera de andra genom att snacka lite svenska hehe :P

Men nu måste jag avsluta artikeln och skicka in eftersom deadline är imorgon kl 8.30... Hoppas bli klar om en dryg timme. Sedan ska jag slappa med SATC, Extra Extra! och en mini B&J cookie dough och vindruvor :) Helg!!! Helgen kommer bli kul btw!

Pepp!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Grattis!

2009-03-06 @ 08:28:45
Postat av: Mamma

Vi är stolta och ser fram emot att få läsa!

2009-03-06 @ 10:41:56
Postat av: Mimmi

Jag kommer inte kunna åka till Roskilde i år! Ska slita som kock i Oslo hela sommaren



Men du får hälsa leråkern från mig!

2009-03-06 @ 13:01:27
URL: http://mymlomist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0