Food, wine and good friends


Pat och Sheryl är bortresta tills imorgonkväll så jag passar på att ha över lite folk ikväll :) Vi ska käka god mat och dricka vin och bara ha det trevligt.

På menyn har vi följande:
* Ost och nötter och sånt och mousserande vin.
* Sedan inviga nya feta gasgrillen med en fin köttabit jag hittade i kylen, pasta med pesto och parmesan, tomater, cesaersallad, baguette och färsk grön stekt sparris.
* Brownies med jordgubbar och vispad grädde till efterrätt.

Mina SF-polare ska komma, inklusive R vilket kan bli intressant. Det är lite svårt att veta hur vi ska bete oss när S också är här (som jag förklarade i ett inlägg för typ en vecka sedan så är det lite messy av diverse anledningar) men jag tror vi är cool. Anna kommer också med sin roomie Alex som min kompis Alex tycker om men har haft lite otur med. Så det kan bli riktigt kul eller så blir det riktigt awkward haha. Det är där vinet kommer in? Skämt å sido. Ska bli mycket trevligt. Har saknat att bjuda hem vänner på middag. Som jag ändå gör hyfsat ofta hemma.

Men nu ska jag plugga vidare. Senare dricka kaffe och mata hundarna och ta ut de lite snabbt. Duscha och bli fin.

Cya,

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmmm, låter gott, äter ni utomhus?

2009-03-15 @ 12:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0