Bye Yosemite, Hello San Francisco


Sååååå, Yosemite got canceled. :( Lite trist. Hade vant mig vid tanken på att sova i tält i fem dagar. Men men.

Men jag är inte den som hänger läpp och står handfallen (säger man så??) utan planer för Spring Break för det.

Som jag sagt tidigare så är de jag hänger med mest från Mill Valley, en liten stad typ 15 min från Golden Gate-bron. Jag var där som hastigast senaste gången jag var i SF.

Hursomhelst så tyckte jag det skulle vara alldeles för trist att sitta hemma i SB och ruttna på lovet så jag hörde om jag kunde umgås med de. Och det kan jag! Och så hörde jag mig för och fixade skjuts med Ryan. Vi åker på fredag! Ska sova någon natt hos honom, sedan några hos Alex och Sergio. Ska även träffa en snubbe jag träffade på en fest som också är där ifrån.

Fan vad jag plötsligt bara hänger med snubbar? Har typ noll killkompisar hemma men här är det annorlunda av nån anledning. Iofs så är väl Ryan och jag mer än kompisar och den där andra killen har försökt få ut mig på date x antal gånger men det har jag aldrig varit genomförbart fram tills nu.

Frågan är bara när och hur jag ska åka hem.
Tror mina polare ska stanna så länge de bara kan men jag känner att jag måste tillbaka innan helgen för att kirra lite läxor och annat skit. Ska kolla tåg och sånt. Är inte jättesugen på Greyhound igen...

Känner mig so excited att få komma till SF igen! Älskar den staden, människorna, allt!

Ska passa på att besöka Berkeley också vilket kommer göra mig ännu mer motiverad att verkligen försöka allt för att komma in där med stipendie efter mina två år på SBCC... Drömma bör man, annars dör man.

Kanske att jag träffar Merry som är där igen då, kanske mina släktingar för middag eller nåt. Får se vad som hinns med! Vill helst mest chilla med mina homes och utforska Mill Valley och såklart hänga inne i SF. Shoppa second hand i Height bara kolla in folk.



Näe, nu ska jag plugga och dricka kaffe innan jag ska tillbaka till skolan i eftermiddag.



Tamalpais mountain top. Mill Valley.

Kommentarer
Postat av: Mamma

S F verkar inte helt fel! Hoppas vi åker dit när the family kommer på besök!

2009-03-25 @ 12:01:21
Postat av: Sofia

Exakt, jag är sjukt taggad!



Klart vi drar dit när ni är här. Det tar ju bara cirkus fem sex timmar att köra.

2009-03-25 @ 19:20:58
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0