Yesterday and today. SBIFF.


Igår fixade jag lite här hemma och tog hundarna på morgonpromenad ute i regnet. Merry tyckte jag var hardcore men seriously så regnade det knappt och jag tycker faktiskt det är rätt mysigt att vara ute i regnet då och då...
Sedan skyndade jag till bussen och in till stan med Sarah. Skulle fixa en grej på banken men var tvungen att ha mitt pass vilket jag inte haft tidigare. Jäkla rövhål. Sedan spanade jag inte solglajjor (Ray Ban Wayfarers) som jag ska köpa idag (tidig födelsedagspresent). Vi träffade två andra trevliga svenska tjejer som vi snackade lite med och så gick vi till nyöppnade Pinkberry för lunch! Det är en kedja med snyggt inredda lokaler och så serverar de typ frozen yoghurt med färska bär och annat gott som topping. Inget sensationellt (en del brudar är tydligen typ helt besatta) men absolut gott och fräscht!
På hemvägen stannade jag till på skolan för att köpa lite böcker. Två kan jag inte köpa än för jag ska antagligen ha en annan klass (ska crasha en i samma ämne men på annan tid så att jag får en nimmare schema) med en annan lärare vilket innebär andra böcker. Men jag köpte mina två journlistböcker iallafall och block och pennor.

Idag har jag hittills inte gjort så jäkla mycket, tänkte ta en promenad men vädret är otrevligt idag också så vi får se hur det blir med det. Om tre timmar ska jag ta mig till bussen och till stan och köpa glajjorna och spana runt i lite andra affärer. Sedan ska jag träffa Sarah och några andra brudar så ska vi ut och käka middag. Och dra förbi Arlington Theatre för där pågår nämligen Santa Barbara International Film Festival (SBIFF)! Kändisar som Kate Winslet, Penelope Cruz och Clint Eastwood är tydligen här! Så lite kändisspotting är ju inte helt fel...


Laters,


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: för att hon hade föreläsning i 1 timme om collaget och kursen och att man börjar alltid städa ½ timme innan, plus en rast på en kvart.. så totalt 3 h och 15 min.. varför uttala dig om något du inte vet om?

2009-01-24 @ 12:09:51
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0