Skit-vecka och simtest.


Vad jäkla jobbigt allt blir så fort man är sjuk. Saker som man inte ens annars tänker på är jobbiga. Idag var jag tvungen att cykla ner till stranden för att i simhallen ha simtest för att kunna vara med i surfklassen. Piece of kaka tänker ni säkert. Det tänkte jag med om jag ska vara ärlig. Jag är ju gammal simmare och movsen sitter kvar. Men när man har feber och skallen full av snor så är det inte så lätt. Kunde inte andas och när det var 25 meter kvar trodde jag seriöst jag skulle vara tvungen att gå över till bröstsim eller dö. Eller att badvakten skulle kasta sig ner i vattnet för att jag såg så utmattad och hjälplös ut. Men endera hände och jag klarade testet och överlevde. Fint va? Ännu roligare är att Anna (min amerikanska kompis som jag hade spanska med förra terminen) lyckades crasha klassen!

Sedan satt jag och min nyfunna svenska vän Anneli och fikade och slappade i solen i nästan två timmar för sedan har vi journalistik tillsammans. Gillar läraren. Hon är bra. So far iallafall haha. Efter den lektionen var det dags för mer journalistik med samma lärare i samma klassrum. Eller läraren har inte så mycket säg i den klassen eftersom det är staff meeting för skoltidningen The Channels. Jag har fått mitt första journalistika uppdrag! Litet men ändå. Min byline kommer ju synas hehe. Jag ska göra en cd review av valfri skiva. Och jag vet precis vilken skiva! Eftersom jag är en periodare vad gäller musik så lyssnar jag just nu nästan bara på denna skiva så det passade perfekt. Fick också reda på vad mitt "beat" är. Det innebär att jag har ett område på campus som jag ska se till att dra ut intressanta reportage från. Mitt beat är School of Modern Languages vilket dock var vad jag skrev längst ner på min önskelist för jag kunde inte komma på nåt bättre. Och så läser jag ju inte spanska längre. Men iallafall, det ska nog gå bra. Ska se till att jag kan få skriva lite opinion snart också, det är kul att provosera nämligen. Kanske skriva om miljö som jag tycker jänkarna behöver uppmärksamma mer. Men det är säkert inte ett dugg populärt att skälla på dem för att de är lata och tar bilen ständigt och jämt. Anyhow.

När jag så skulle hem så skulle jag ta cyllen på bussen men så fanns där ingen plats för min cykel. Så det var bara att gå hem. I värmen. Med febern. Is it hot or is it just me? liksom...

Ja, jag tycker lite synd om mig själv för att jag är sjuk. Särskilt eftersom ganska många förslag om roliga helgplaner kommit upp. Men jag måste verkligen vara frisk på måndag. Men nåt skoj ska hittas på också. Och så ska jag köpa våtdräkt...

Vi ses imorgon. Då ska jag sova och slappa tills jag ska på newpaper lab orientation kl 1 och sedan kurera vidare och på kvällen se om jag känner för att gå på grillparty i IV.

Det var allt för denna gång.

Ciao vänner,

Kommentarer
Postat av: mimmi

Det låter riktigt kul med journalistiken!

2009-01-30 @ 10:56:47
URL: http://mymlomist.wordpress.com
Postat av: pappa

duktigt att du orkar göra så mycket trots febern!

2009-01-30 @ 12:43:29
Postat av: linnsan

HUR lik eva longoria är du på den här bilden(?!) :

http://www.glamour.se/blogg/celeb/2008/12/12/eva-longoria-pa-shoppingtu/



den första bilden.

skulle kunna vara en KOPIA av dig.



alltså var bara tvungen, för det var skrämmande likt.

pussgurka!

2009-01-31 @ 22:07:59
Postat av: Sofia

Tack far. Jo men det är väl så det är när man är vuxen och ska klara sig själv? Dessutom är första veckan i skolan väldigt viktig för kommer man inte till lektionerna så ges min plats bort till nån som försöker "crasha" klassen. Och i t.ex. journalistiken så blir man droppad från klassen om man missar två ggr. Men det har varit en fett jobbig vecka men nu är det helg jag har lovat mig själv att verkligen verkligen vila så nu gör jag det :)

2009-01-31 @ 22:27:08
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, tack Linn! :) Det var faktiskt rätt likt! Tyvärr har jag verkligen ingen shoppingbudget som hon :(

Puss på dej med!

2009-01-31 @ 22:28:56
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0