Mobiljävel


Hatar min helvetes jävla mobiljävel som inte levererar sms. Och så hatar jag Lassons satans skitmobil som inte går att varken ringa eller sms:a. Känns ju inte så lyckat att ringa hem till hennes familj klockan... få se nu... kvart över ett på kvällen. Dagens teknik. Undra om man inte klarat sig bättre utan skiten ibland. Tänk på den "gamla goda tiden" (mellanstadiet typ?) då man inte hade mobil. Hur fan klarade man det tänker vi nu. Ja, hur fan klarade vi det egenligen? Det kändes aldrig som att det inte riktigt fanns ett behov. Jag hörde aldrig någon säga "jag önskar att jag kunde ringa han/hon nu" tex om man satt i bilen eller gick på stan. Men plötsligt fanns ju mobilerna där och då kände vi alla behov att ha en mobil för att kunna ringa varandra. Plötsligt kunde man hålla koll på varandra, man kunde ringa och höra var den andra personen befann sig. Man behövde inte på samma sätt bestämma möte om man skulle träffas på stan. Iallfall så behövde man inte passa tiden. Blev man sen så var det ju bara att ringa. För man kan ju få tag på personen. Och tänk då man inte använde Internet. Missförstå mig inte, jag älskar Internet. Jag klarar mig inte utan Internet. Jag kan inte tänka mig ett liv utan Internet. Och jag tror de flesta i min generation känner detsamma. Men innan Internet kom så klarade jag mig ju såklart utmärkt utan Internet. Jag använde datorn till att spela några suddia plattformsspel och skriva ut namnskyltar jag gjort i Paint.
---

Kanske var det bättre så. Inget Internet och ingen mobiltelefon. Ingen som kunde få tag på en var man än befann sig. Inget Facebook där man får reda på allt om alla (givetvis även sådana som man inte känner och sådana var existens man knappt vill erkänna) så fort man loggar in. Inga bloggar att följa. Ingas liv att följa helt enkelt. Bara sitt eget liv och andras liv genom möten (och möjligtvis TV och böcker). Var det bättre så då? Mer privat och mindre stressande tycker jag. Ibland skulle jag bara vilja slänga min mobil åt helvete (särskilt som nu när skiten inte verkar fungera) och bara använda datorn till att skriva och redigera bilder. Men när man väl börjat så verkar det inte gå att sluta. Nu kan jag inte tänka mig en värld utan Internet och sms:ande mobiler.

Men jävelen vad skönt det skulle vara att inte ha en mobil. Frihet. Att slippa prata i telefon typ överhuvudtaget. Fy farao vad skönt.

Nej, nu ska jag sova och hoppas att mobilen min (som för övrigt snart fyller fem år!) fungerar imorgon.

Ciao,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0