Listjävel

JAG VET, alla tycker inte lika mycket om listor som jag gör. Anyways:

Vilken årstid tycker du bäst om? Sommar (i Sverige), höst & vår (i USA).
Brukar du sjunga i duschen? Ja, om jag är på sådant humör så.
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Fotboll, tennis och alpint.
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Finansiera mina studier.
Vad är det bästa med julafton? Julklapparna såklart! Och tända ljus, granen, gå i kyrkan.
Vad får dig att slappna av? Varma bad.
Tänker du ofta på sex? Det händer väl.
Är du mörkrädd? Nej. Jag tycker det är mysigt (dock inte som i Sverige: halva dagen på vinterhalvåret - då blir jag deppad).
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Typ vid tio. Kan oftast inte sova längre även om jag varit ute sent kvällen innan.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Vet faktiskt inte.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nej! Jag hatar båda delarna men det är inte upp till lagboken att avgöra om gemena man vill nyttja tobak eller inte. Alla måste använda sitt sunda förnuft.
Bor du utomlands? Ja, and I love it! Santa Barbara, California.
Hur länge varade ditt längsta förhållande? Typ... ett och ett halvt år...
Bråkar du och dina syskon ofta? Typ lite varje dag.
Läser du ofta böcker? Ja, har alltid en bok på g och så har det varit sedan jag lärde mig läsa.
Vad föredrar du för sorts filmer? Drama. Gärna verklighetsbaserade och historiska men också fantasy som Harry Potter.
Vad slösar du mest pengar på? Oj... Det är nog mycket det. Massa skit som jag inte ens märker av. Kaffe, mat, kläder, skönhetsprodukter etc.
Vill du gifta dig? Nej. När (om) jag träffar någon som jag känner att jag vill spendera resten av mitt liv med så tycker jag att det räcker att vi två vet om det, jag behöver inte något juridiskt bindande grejs. Dessutom slutar (iaf i USA , vet inte siffrorna i Sverige) hälften av alla giftermål i skilsmässa. Det tycker jag känns väldigt trist.
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för? Ingenting som går just nu. Eller jo, Ugly Betty i USA. Annars ser jag inte så mycket på teve, laddar ner serier jag gillar istället. SATC är en ständig favorit.
Vilka husdjur har du haft innan? Har haft en kanin och fiskar. Har en hund (i Sverige) och min värdfamilj i USA har två hundar.
Var badar du helst? Ehm. Badkaret? Hav/sjö/pool. Kvittar! Bara det inte är för kallt så älskar jag att bada och simma. Jag blir som en fisk!
Vad dricker du för alkohol? Dricker inte så ofta men jag är inte så kräsen. Dricker vin och öl och vissa drinkar men helst inte för sockriga och aldrig cider - blä.
Vilka djur är du mest rädd för? ORMAR. Jag får panik av dem.
Vilken musikstil tycker du bäst om? Indie. Men allt som har med musik att göra är väldigt relativt.
Vilka språk kan du? Svenska, engelska och spanska. Sedan kan jag väl enkla grejor på franska och tyska.
Gillar du att dansa? Ibland! Men jag har svårt för att dansa nykter på krogen vilket är patetiskt. Vill lära mig dansa salsa för det ser så hett ut och jag älskar musiken!
Vad har du för klädstil? Tror inte jag har någon speciell. Köper det jag gillar. Följer inte modet slaviskt men inspireras såklart av vissa modegrejor. Sedan beror det på en del var jag är. I Sverige klär jag upp mig mer och mer i mörka, dova färger än i California. Där är det mer slappt som gäller och såklart kläder för varmare klimat. Och så bootcut såklart!
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Jävligt skönt.
Hur vig är du? Sådär. Var bättre förr.
Vad dricker du helst när du är törstig? Apelsinjuice! Vatten.

Vilken är din favoritglass? B&J cookie dough.
Vilket kaffe sörplar du helst? Starbucks eller liknande. Inte amerikanskt bryggkaffe iallafall. I Sverige gillar jag bryggkaffet.
Vilket mobilmärke föredrar du? Kan inte ett skit om sådant men de två jag har fungerar bra (peppar peppar). Samsung och Sony Ericson.
Vill du gå ner i vikt? Jag har länge velat gå ner ca fem kilo men jag tror jag börjar inse att jag är snygg som jag är nu! Jag kommer inte medvetet banta eller liknande för jag blir alldeles fixerad av sådant och då får det snarare motsatt effekt.
Vad äter du helst när du ser på film? Lösgodis och popcorn. Men jag ser på film så pass ofta att det mest blir frukt och te.
Lever dina föräldrar tillsammans? Ja.
Har du tandläkarskräck? Nej.
Är du en morgon eller kvällsmänniska? Kvälls.
Var är du född? I Umeå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0