Vive La France?


Hemkommen från skolan. Nydushad. Det var så jäkla varmt idag med så jag vart helt svettig när jag väl var hemma.

Dagen har gått lite upp och ner:

Surfingen blev ingen surfing eftersom det inte fanns en enda vågjävel att surfa på. Så vi lekte nån life guard grej. Man skulle ligga vänd med huvudet från "spelplanen" med hakan på knäppta händer och fötterna ihop. När coach sa "go" skulle vi resa oss så snabbt som möjligt och springa och ta en pinne. Jag vann tjejernas lopp :) Vilket gav mig en fri skolk! Awesome. Hoppade i havet sen för jag var så varm. Skönt.

Hade journalistik och det var mindre kul. Fick D på vår senaste timed writing! :( Så tur att jag gjorde extra credit grejen. Senaste grade reporten hade jag 95% (A) och rankad 2:a i klassen. Det lär ju har sjunkit lite. Iaf, jag vet vilka fel jag gjorde så jag har iaf lärt mig nåt.

Sedan visade läraren mig att en som jag intervjuat hade kommenterat artikeln och sagt att han inte sagt det jag skrev. Vilket han visst hade. Läraren var på min sida och tyckte han var löjlig. Kanske är det inte ens han för man tycker han borde skickat mail eller ringt då, inte bara kommentera en artikel. Han var så himla trevlig när jag träffade honom så jag tyckte inte jag hörde honom alls i den där kommentaren. Kanske är det bara nån som vill jävlas. Nån hade kommenterat nåt dumt på min CD-review också nämligen. Har jag en fiende därute? Eller what's up liksom? Oh well. Tror jag ska maila mitt intervjuoffer och höra om det verkligen var han som kommenterade.

Nu till rubriken. Har en feteinlämning i politiken imorgon. Skriver en ambassador brief om La France. Har ingen aning om vad jag gör! Och jag borde ha gjort mycket mer på än vad jag har gjort. Så jag är ganska körd. Måste nog sitta verkligen hela eftermiddagen och kvällen. Tyvärr är det inlämning på morgonen också :( Men det är bara att bita i det sura äpplet. Ska köra en metod som brukar funka rätt bra. Plugga i 30 min (eller 60 min) intervaller och ställa mobilalarmet. Ta 5-10 min paus och sen köra igen. Brukar funka rätt bra. Ofta distraherar facebook mig sjukt mycket men under dessa 30 min är det såklart  strängt förbjudet. Så vi får väl se om jag har någon karaktär...

A tout a l'heure mes amis! (säkert helt felstavat men vafan).

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att du kontaktar den där personen du intervjuat!Nu gäller det att jobba på de sista veckorna! Nu längtar vi till 9/6!

2009-04-22 @ 11:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0