Strand, sol, hav, kaffe, skriva skriva skriva


Till skillnad från igår då det mest var molnigt har det varit strålande sol och varmt hela dagen idag så jag cyklade ner till stranden. Underbart. Förutom att jag rev upp en tå på en klippa. Blodet ville inte stoppa så då gick jag hem.

På vägen hem körde en kvinna förbi mig och vevade ner rutan och sa nåt om att jag hade den perfekta sommarlooken alt. porträtterade sommaren utmärkt. Lite märkligt men kul att höra. Jag hade min röd-vit-randiga Tommy Hilfiger bikini som jag älskar, Cheap Monday jeansshorts, mammas gamla blå-vit-randiga Benetton skjorta och vita, låga Converse, en beige stråhatt och Ray Ban Wayfarer.

Nu ska jag plugga mest hela kvällen även om det är fredag. Men jag gör hellre det och är ute i solen på dagen. Och de flesta av mina vänner är ändå inte tillbaka i Santa Barbara. Plus att jag vill helst ha noll plugg på söndag då Ryan kommer hem igen :)

Skriver på en interview story nu. Det är enklare än jag trodde, förhoppningsvis. Det är ju så ibland med skrivande. Börjar man bara så kommer det ut hyfsat lätt. Sen måste man ju alltid skriva om och skriva om och skriva om. En reporters/författares gyllene regel enligt textboken. Håller med. Om man skriver en text och låter det gå några timmar/ en natt eller så och sedan läser igen så kan man förbättra så mycket. Och så gör man samma procedur igen.

Ska skriva klart så mycket jag kan och sedan lägga det och sidan och göra klart en engelskauppsats jag jobbade på igår. Ogillar att skriva uppsatser i engelska numera. Journalistiskt skrivande är 100 gånger roligare. Mer fritt. Inte så satans akademiskt.

Åter till Word dokumentet då.


Later elevator,

Kommentarer
Postat av: Mamma

I K-stad är det SOMMAR i dag!

2009-04-04 @ 18:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0