San Jose, Mill Valley, San Francisco!


Så i fredags styrde jag kosan mot The Bay Area.

Stannade två nätter hos Ryan i San Jose. Vi gick på bio, träffade hans kusin, åkte massa bil (avstånden i det här landet är sjuka), åt mat och annat mysigt. På lördagen var vi i Haight vilket var najs och på kvällen lurade jag Ryan att se Twilight på hans fars löjligt stora teve med mig trots att jag redan sett den :P Han var inte överdrivet exalterad lol.

På söndagen segade vi hela morgonen och sedan körde han mig till Mill Valley där jag bodde hos Alex två nätter! Mill Valley är så sjukt fint! En av de rikaste ställena kombinerat med de mest liberala människorna i Bay Area = me like. Alex hus ligger typ mitt i skogen och vi såg rådjur på tomten. Utsikten från hans vardagsrum är sjuk. Såg bron och SF på håll. Jag var tvungen att titta flera gånger. På söndagen hängde vi med hans vän Jamie och åkte runt en massa, slappade, käkade mexikanskt och på kvällen drack vi billig öl och vin. Sedan behövde vi mer och jag blev hungrig så jag och Alex's vän Andrew (sjukt ball kille med coolaste afrot!) drog till Safeway men blev nekade att handla öl med mitt svenska ID (det är ständigt ett lotteri men jag vill inte gå runt med mitt pass) så vi handlade chips och Jelly Beans istället och körde hem och fortsatte festen med en exkursion i mörkret. Staden var helt död och vi gick typ runt i skogen och skrattade, sjöng och löjlade oss.

På måndagen vaknade jag och Alex sjukt sent och efter lite frulle kom Andrew över och så gick på på en liten hike på två timmar. Så. Himla. Fint. Sen kom vi tillbaka och lagade tortellini och så kom massa annat folk (bla Sergio!) över så vi bara hängde ett tag. Vid sju åkte vi till en japansk restaurang. Jag och Andrew delade på spicy tuna sushi som var sjukt god och så åt jag nudlar med kyckling och massa grönsaker. På kvällen kollade vi film och åt glass och hade det allmänt slappt.

Måndag var det dags att åka in till The City igen! Jag, Alex, Sergio och Jamie tog bilen in och träffade Alex #2 (aka Girl Alex) som också går på vår skola och är roomie med min vän Anna. Vi parkerade på Union Square och vandrade runt ett tag innan vi bestämde oss för att käka på en trevlig diner med sjukt goda milkshakes och burgers och mackor. Bjöd Alex som tack för att jag fått bo hos honom och käkat hans mat i två dygn. :P

Körde vidare till Haight och Jamie (som kör bra men lite ryckigt och snabbt ibland) orsakade nästan en krock när han svängde höger och en annan fick bromsa in snabbt. Han skrek och gestikulerade och Jamie hade inte märkt nåt. Sergio, Alex #2 och jag satt i baksätet och såg allt och tyckte det var hysteriskt kul. Såhär i efterhand tänker jag att det kanske inte var så hysteriskt kul trots allt haha.

Jag hade bokat säng på ett billigt hostel för att jag skulle ta tåget från Oakland på morgonen efter. Checkade in och tog en nap innan jag gjorde mig i ordning för min dejt med en kille som också går i skolan här. James heter han och är väldigt snäll och trevlig. Han hämtade mig i sin sportbil och det verkade inte så jäkla lätt att köra med manuell växellåda i San Franciscos backar. Fyfan vid ett trafikljus lutade det helt sjukt mycket. Jag hade hellre dött än kört där. Anyways, han klarade det galant och vi gick och åt sushi. Ål-sushin var helt sjukt god!! Sedan hade han bokat bord på en stand-up comedy club! Nästen tre timmar av konstant skratt och cosmos. Hade riktigt kul!

Som jag sa innan så glömde jag min kamera i Ryan's bil och innan dess hade jag inte heller tagit några bilder :( Men Alex #2 tog några...:


Downtown SF. Jag, Sergio, Jamie


Lunch, Alex och jag.


Det är tydligen kul att åka bil i SF. Särskilt om man sitter i mitten haha.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du lär känna mycket människor!

2009-04-03 @ 08:34:57
Postat av: Mamma

Vi får skypa i helgen!

2009-04-03 @ 17:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0