Yesterday (nananana...)











Min analys av hur football är: en gigantisk group hug. Nja, det är nog inte min grej. Kanske för att jag inte kan reglerna men men. Det var inte så peppig stämning och mycket folk som jag hade trott. Dock kändes det lite mäktigt när speakern sa "Please stand up for the national anthem" och någon brud sjöng nationalsången. Upptäckte på slutet att de flesta höll sin högra hand över hjärtat men den biten hoppade jag. Känner mig inte SÅ amerikansk än... :P Sen var där ju cheerleaders med. Men de var bara fjöntiga tyckte jag. Falska leenden och tramsiga hopp. Nästa helg blir det kanske soccer på UCSB istället, det är tydligen sjukt kul och det är ju ett spel jag är mer bekant med...

Sedan trodde jag att jag, Anna, en svensk brud (Karin) samt en amerikansk brud skulle dra till IV och festa men Anna var tvungen att jobba så det sket sig. Lite synd. Jag och Haruko fick iaf skjuts hem och då stack jag till stranden på en kvällspromenad. Sen kollade vi på En Geishas Memoarer med popcorn och B&J. Den var hemsk.

Chattade med en svensk kille som skrev till mig på Fejjan för han trodde att jag var en som han hade träffat innan. Hur som helst så visade det sig att han surfar och att han ska försöka lära mig nån gång! Hoppas verkligen det blir av!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en bra helg!

2008-09-08 @ 09:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0