Labor Day


Idag "firas" Labor Day i alla stater. Instiftades för att ge arbetarna en ledig dag och fanns från början bara i NYC. Dock är det idag mest en dag som symboliserar sommarens slut och höstens början. (Wikipedia, fritt översatt av mig).

Själv har jag ju skolan off så jag ska tillbringa dagen med att göra läxor eftersom jag knappt gjorde det igår... Har en del att läsa och en del att försöka förstå i spanskan. Det är lite jobbigt att läsa spanska eftersom det liksom blir två "andraspråk" på en gång. Måste ibland översätta en översättning liksom. :P

Nu ska jag fixa lite fint på mitt rum, lite mer bilder och sådär. Och försöka skapa plats för alla böcker som ligger på skrivbordet så att inget att får plats...

Igår försökte jag köpa frimärken i bankomaten men det kom inte ut några!!! 8,5 dollar för ingenting. Banken var såklart stängd men imorgon ska jag dit och höra vad som hände. Vill ju ha mina stamps. Kanske ska kolla om pengar dragits innan jag anklagar de dock... :P

Btw ikväll är det Gossip Girl och Prison Break premiär här. Inte för att jag nånsin sett den förstnämnda, men ändå. Och PB ligger jag efter för här börjar säsong 4 nu... Imorgon är det premiär för det nya 92102 (blev det rätt siffror nu?!)

Hörs senare,

Kommentarer
Postat av: Mamma

92102?

2008-09-01 @ 19:25:13
Postat av: Anonym

90210 ska det vara:)

2008-09-01 @ 19:49:12
Postat av: Kicki

Gossip girl är BÄST!! Rekommenderar det starkt, lätt den bästa serien någonsin efter O.C. Om du har ett usb så kan jag langa över alla avsnitten från datan, har hela första säsongen :)

2008-09-01 @ 20:44:28
URL: http://westsideinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0