Do you know you have the most beautiful eyes?


10:07 am i sängen efter alldeles för lite sömn.

Igår blev ingenting som vi hade tänkt.
Eftersom vi inte vet hur det skulle blitt så vet vi ju inte heller om det blev bättre eller sämre! Kul vare iaf! Skippade Mraz. Buu, tänker ni. Men äsch, tänker jag. Kunde inte få tag på biljetter etc etc. Vid åtta-tiden anlände jag till en svenska jag känner. Hon bor med andra svenskar i en lägenhet i typ ett lägenhetskomplex där massa unga bor. Meningen var att vi skulle röra oss vidare till IV (=Isla Vista, universistetsområdet, partystråket whatever). Men det gjorde vi inte utan vi stannade och det kom mer folk etc etc. I början var där mest svenskar och norrmän (pinsamt det är när man inte fattar allt de säger!!) men de var roliga. Sen kom det en del amerikaner som jag hängde med + en malmöit med världens vackraste ögon och världens skummaste skor. Plötsligt säger folk att vi ska släcka lyset och vara tysta. Jag, amerikanarna och malmöiten sätter oss på golvet, "get down on the floor" liksom. Det var tydligen Farbror Polis som var där och ville leka glädjedödare. De hade hundar och skit också. Dock får man vara inne och dricka, festa etc. Tror de tog folk utomhus eller avbröt nån annan fest i byggnaden. Iaf så är de inte alls som hemma. Hemma vågar de ju fan aldrig göra nåt!

Iaf, folk slutar festa så tidigt här! Inte som i Barca vill jag lova. Hängde iaf med två amerikaner och malmöiten till deras hem (ca tjugo meter från festen) och kollade på nån konstigt film. Naturligtvis langade amerikanarna fram marijuana och nån sån vattengrej man röker med (ni vet en sån som bubblar typ). De rökte, hostade, rökte, hostade och jag och malmöiten var allmänt svenska och rökte såklart inte (såklart inte jag iaf). Så morsan och farsan ni kan vara lugna. Jag bryr mig inte om folk bredvid mig gör det, även om det luktar räligt. Men jag kommer inte att testa. Vågar inte. Vill inte. Så.

Träffade några boys som spelar tennis i killaget. Kanske ska spela med de nån gång. Behöver all träning jag kan få.

Nu funderar jag på vad jag ska göra idag. Eller snarare hur jag kan få i mig mat snarast möjligt. Vet inte om jag kan gå på golvet där nere för golvkillarna var här idag med!! :( Palla gå till Starbucks sjätte dagen i rad... Sen ska jag nog ta en promenix på stranden och sen sova igen. Ikväll tror jag jag ska träffa Anna och hänga utanför WestBeach Festival. Man hör ju musiken iaf. Kanske ha lite picknick eller nåt. Mm, det kan nog bli trevligt när jag vaknat till liv!

Adios amigos,

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så bilden av amerikaner som röker på stämmer?

2008-09-13 @ 22:52:40
Postat av: Sofia

Jepp! I princip alla har iaf provat. Vissa gör det vid festliga tillfällen, vissa gör det nästan dagligen.

2008-09-13 @ 23:57:58
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Kan bara säga detsamma om din blogg!

2008-09-14 @ 00:36:01
URL: http://mymylomist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0