City of Angels

Trip to L.A.!

Dagens första stopp blev närmsta Starbucks i Santa Barbara för kaffepåfyllning. Sedan körde vi till Ventura (tror jag) där vi stannade på ett Target. Ett ställe där de har allt typ. Sedan körde vi vidare på 101 söderut genom Malibu och ner till Santa Monica. Tyvärr var det väldigt dimmigt så det blev inte riktigt den scenic route som jag hade tänkt mig, men men!


Santa Monica Pier. Tyvärr var det fortfarande väldigt dimmigt.


Såhär kan det se ut en solig dag. Bild från google.


I Santa Monica hyrde vi cyklar och cyklade längs strandpromenaden till Venice Beach. Snygg rosa cykel jag fick va? :) Jättetrevligt att cykla runt där, rekommenderas! Venice Beach var proppfylld av skumma människor. Men det var ändå ganska mysigt. Köpte några flätade armband.


Vi körde vidare till Beverly Hills. Flådigt ställe det där. Körde genom "90210", som ju är en zip code och alltså ett område. Åt lunch på ett mysigt ställe på Rodeo Drive!


Vi gick runt i det fina affärerna (helt sjukt att folk faktiskt köper grejor på Prada, Chanel, Missoni, Miu Miu, Versace etc. Själv blev jag mest lie deprimerad av att se allt fint men veta att jag inte kan köpa det. Gick in på Kitson där det var humana priser. Om ni känner igen namnet så beror det nog på att Paris Hilton ofta handlar där (tydligen).


Vidare till Hollywood Boulevard! Sen en mardröm i parkeringshuset. Tog så lång tid att få plats. L.A. traffic i allmänhet innebär en del bilköer.


Greta Garbo!!


Såå lik var hon inte!

Sen gick vi runt och kollade Chineese Theatre, alla stjärnor och handavtryck och det där. Kollade in H&M, Forever 21 (handlade en jättefin kjol och ett par jeans som endast kostade 13 dollar, sjukt).

Fortsatte upp till en restaurang med fet utsikt över staden. Tog en drink (alkoholfri... bajs-USA). Schysst service fick man, speciellt när man kommer med bilen så stanna man inte motorn utanen snubbe kommer fram och öppnar dörren åt en (och i detta fallet tar ens hand), tar nyklarna och parkerar åt en. Sånt ser jag inte i Sverige!


L.A. by night


Bild från google. City Walk.

Åkte vidare mot Universal Studios och gick till City Walk! Galet ställe! Har aldrig sett nåt liknande. Antar att det på ett sätt är lite av en preview av hur Las Vegas är. Vi åt en sen middag på ett mexikanskt ställe som verkligen kändes autentiskt. Gott som bara den! Sen strosade vi runt och kollade på alla lustiga grejor och köpte lösgodis i en av alla gigantisk godisaffärer där fanns. Vid halv elva styrde vi bilen mot Santa Barbara igen och var hemma vid midnatt.

LA är en väldigt stor stad, framförallt till ytan så den kändes svår att greppa. Men jag gillade vad jag såg (även om jag ser mig själv mer NYC än LA). Sen har det ju mycket att göra med vem man åker med. Sheryl har bil, hittar bra, vet vad man "ska" se och hon har bott där. Hade en fullspäckad dag med massor av nya intryck och upplevelser!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Förrutom "citywalk" är det samma trip jag gjorde i L A! Visst är folk på Venice beach, helt galna!

2008-09-29 @ 16:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0