Bedtime och jag vill ha körkort och bil!!!


Har kollat på SATC (det går typ 4 avsnitt varje kväll) men pallar inte all reklam!!! Blir galen på avbrotten. Det är en miljard gånger värre än hemma!

Hursomhelst imorgon är det fredag! Bara en lektion. Dock med quiz och lite inlämningar.

På kvällen blir det bio med Lucia skulle jag tro. Det enda röviga är att den bussen (som båda vi åker med) slutar gå efter kl tio. Så det får bli en tidig film. Fan vad jag önskar att jag hade körkort och bil!!! Så nu vet ni alla att jag ångrar att jag inte fick fingrarna ur röven och tog det där jävla körkortsbajset. Iofs hade det varit lite för dyrt att ha bil men möjligheten hade ju funnits! Blir faktiskt lite sugen på att köra här. Verkar enklare. Breda gator, automatare och framförallt SKYLTAR överallt. Man kan inte missa nånting. Man behöver inte ens kunna högerregeln för i korsningar är det stopskyltar och markeringar på vägen. I minsta lilla korsning. Nåja. Nästa sommar SKA jag ta det. Sådetså.

Sängen då.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Då ska vi boka handledarkurs till sommaren?

2008-09-05 @ 09:11:20
Postat av: Mamma

Då ska vi boka handledarkurs till sommaren?

2008-09-05 @ 09:11:38
Postat av: pappa

Det där med stopp i varje korsning är s k fyrvägsstopp. Alla skall stanna och den som kommer först till korsningen får köra först.

Det är nog lätt att köra bil i USA, men försäkringarna lär vara hemskans dyra.



Hej från kloka pappa

2008-09-06 @ 12:25:56
Postat av: Sofia

Okey, tack pappa. Tur att du vet ALLT. (not) :P



Ja, tänker köra så mycket jag kan med er i sommar! Om ni känner att ni ska köpa en till bil (ja ja ja!!!) så snääääälla köp en automatare!!!

Sen ska jag ta lektioner och kortet här innan skolan börjar nästa läsår. Det är nämligen billigare. Och antagligen lika bra eftersom det är här jag ska köra sedan. Men jag vill kunna köra både med "stick" och "automatic".

2008-09-08 @ 00:22:33
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0