Bättre dag än väntat!


Sov jävligt konstigt i natt. Drömde skumma drömmar om att jag körde moppe men inte kunde hantera den och så vips stod jag bredvid George Clooney och så hade vi nåt uppdrag att fixa och whatever. Jag tror att jag ibland drömmer på engelska och det är ju lite coolt!

Iaf så var jag trött när jag vaknade men dagen blev rätt bra ändå. Fick gjort en hel del. Bl a postat fyra vykort och en annan sak. Köpt tights för 5 dollar. Gjort en hel del spanska inför testet på torsdag. Haft hyfsat slapp ENG-100-lektion där läraren bjöd på äpplen (egentligen är det tvärtom det ska vara väl?). (Lektionen är från 4 till 6 så alla är så grymt hungriga och trötta). Gillar min lilla grupp jag brukar jobba med. Två amerikanska/mexikansk killar och en kines som är sjukt skum! Han försvinner iväg från sin plats och är borta i typ en kvart åt gången. Sitter och läser noveller på kinesiska. Och förra gången kom han tydligen tillbaka med ett fett sår i huvudet, som om han hade blivit nockad av nåt. Det undgick dock mig men de andra berättade idag...

Vad jag egentligen ville säga med detta inlägget var att vi fick tillbaka första spanskaprovet, fick A. :) Känns gött. Fick även tillbaka vår första ENG100-uppsats som också gick bra. Läraren verkar gilla mig. Känns lite som Boel Attner och hennes svenskalektioner, he he.

Nu ska jag göra lite läxa i spanska och engelska 70. Sen blir det nog SATC för imorgon börjar jag sent :) Ska nog iofs plugga en del. Redan dags att börja planera nästa uppsats nämligen.

Idag stoppade btw en brud mig som har hand om voting registration. Hon sa: "Did you register?" Jag sa: "I would if I could". ÅH vad jag vill rösta jag med!!

Take care fellows,

Kommentarer
Postat av: linnsan

hehe, dte var inte för inte som din föräldrar döpte dig till Sofia, vars ursprungliga betydelse är fjäskFIA. & du vet att jag menar det i ordets mest positiva bemärkelse. lol. att skapa en relation med läraren är A och O för en trevlig studie-upplevelse. och du är så lätt älskad, så blir dte ju trevligt för läraren med.

igår när jag var på min 14oo t 17oo lektion på högskolan, (ja jag tar en kurs i retorik) . tog två elever med sig äppelkaka och kaffe t lektionen. gulligt, lr vadå? läraren, som är tysk, brukade jobba på ett liberal arts universitet i minneapolis som är high ranked, och han gillade mutan. hehe. han e väldigt smart, mkt smartare än typ. mats. eller leif. mwhahhaha. love you!

2008-09-24 @ 19:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0