Vackra tavlor, kaffe, blå himmel & tvätt


Så kan jag summera min söndag so far! Jag gick upp i rimlig tid och tog mig till stan för att besöka Santa Barbara Museum of Art. Gratis alla söndagar nämligen! Hade min tjusiga nya kjol på mig och gladiatorsandalerna och kände mig allmänt fin (som sig bör när man är på museum, tycker jag iaf). Såg framförallt de två aktuella utställningarna: Picasso on Paper och Hollywood Photographs. I den senare var både Garbo och Ingrid Bergman med! I shopen köpte jag två vykort att ha i mitt rum. Ett svartvitt på Gary Cooper som är väldigt fint. Älskar museer (speciellt konstmuseer) och anslutande shop! I en sal snackade jag lite med vakten och han snackade nåt om att jag hade snygga skor och att många andra tjejer nowadays har konstiga klumpiga, icke-feminima skor. (?). Han var mexikanare och inte jättebra på engelska. Lite kul tyckte jag. För övrigt så blev jag sugen på att jobba på ett museum! Gött jobb! Ska söka till det i Kristianstad till sommaren och senare om jag får jobba utanför campus på det här i Santa Barbara.

Gav mig vidare på jakt efter en behå. Har nämligen väldigt få och de sitter rätt illa. Hittade en bra bra (haha, hängde ni med?) på Macy's. Kikade i lite andra affärer och tog en latte på Starbucks. Hittade godaste parfymen som jag ska köpa när jag känner mig värdig det. (Burberry Brit Sheer).  Bussen hem.

Nu försöker jag hinna med allt sånt man vill hinna på en söndag. Har städat mitt rum ordentligt. Håller på att tvätta. Har handtvättat. Har satt upp lite mer bilder på mitt rum. Köpte tomma skivor och försöker bränna men jag vet inte hur man ändrar filtyp på låtarna så det där går mindre bra... Ska plugga efter middagen och sedan sätta mig och svara på mail.


Haruko är heldäckad i förkylning. Jag försöker hålla mig undan. Inte så svårt iofs eftersom hon stänger in sig på sitt rum. Vill. Inte. Bli. Sjuk.


Laters,


Downtown Santa Barbara, bild: google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0