Sjukt att jag inte är sjuk & about Friday night


Jag verkar ha förvandlats till någon slags superwoman här borta i USA! Har varit här i över två månadet inte varit sjuk än. Var bombis på att jag skulle bli det när alla andra var det eller bara pga allt nytt. Igår var jag ännu mer säker. Det var, hör och häpna, endast runt 55 fahrenheit igårkväll/natt. Frös så jag skakade. Så jag trodde verkligen halsen skulle värka när jag vaknade idag. Men inte då! Tjoho! Dock är jag lite trött som jag brukar vara på lördagsförmiddagar efter att det varit festligheter dagen innan. Men det är ju i sin ordning.

Igår var en najs dag! Iaf kvällen. Åkte in till stan redan vid halv sex och träffade Haruko där. Vi gick till IHOP där vi åt pannkakor och drack kaffe. :P Mer än frukost-like middag men gott vare iaf. Om än lite för sött. Men så är det i jänkarnas land. Sött sött sött. Iaf, sedan gick vi på bio! Jag har nämligen velat se The Duchess sedan jag såg reklamen. Keira Knightleys nya. Superbra om ni frågar mig. Men så är jag ju iofs svag för kostymdraman, engelsk landsbygd och Keira.

Efter filmen skulle jag bege mig till en fest som Lucía bjudit mig till. Hade inte så mycket adress mer än gatnamn och min mobil höll på att dö hela tiden så det var lite svårt. Ville inte gå fast det var hyfsat nära (mörkt och lite skumma typer downtown) så jag tog en taxi fast jag inte hade råd. Safety först som mor skulle ha sagt... Efter en del om och men och efter att min spansktalande driver pratat spanska med Lucía för att få beskrivning kom vi fram. Det var helt mörkt och vi såg inga där så min chaufför gick ut bilen och gick runt med en ficklampa och hittade några killar som visade sig vara på festen. Haha, så sjukt hjälpsam taxidriver! Var en rätt schysst fest med en massa brasilianare, några fransyskor, nån tysk, nån från Jordan, några från Mexico, nån från Japan/Kina, en del från Schweiz, väldigt få amerikanare, en del svenskar. Inte riktigt "min typ" av människor men jag hade trevligt ändå. Pratade spanska (försökte iaf :P) med en mexikanare som sen fixade taxi till mig och ville bjuda mig på fest idag. Kom hem strax innan halv två så det var ju inte så sent. Juste, polisen kom och då var typ festen slut. De kom aldrig in i huset dock. Verkar som att rätt många fester slutar så. Det är man ju inte van vid i Sverige. Ofta polisen avbryter villa-fester där liksom...

Hur var fredagen hos er?

Laters,

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag grillade korv i en kåta som efter ett tag förvandlades till en gaskammare!

2008-10-11 @ 20:55:53
URL: http://mymlomist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0