Min film-helg


Kom nyss och tänka på att jag sett typ 6-7 filmer denna helg. Inte så konstigt eftersom jag mest slappat förutom i fredags (och den dagen hann jag ändå med två filmer!). Har iallafall sett, i kronologisk ordning:

Ferris Bueller's Day Off. (Såg den även för nåt år eller två sedan hemma hos Linn). Från 1986. Matthew Broderick i huvudrollen. Handlar om en kille (Ferris) som under sitt sista år på high school har satt i system att på ett proffsigt sätt skolka! Denna gången åker han och hans bästa vän Cameron och hans flickvän till till stan (Chicago) och hittar på massa bus. Samtidigt är rektorn på jakt efter honom. Helt klart sevärd!


The Duchess (På bio). Keira Knightley i huvudrollen. Dominic Cooper (från Mamma Mia! bl a). Handlar om the Duke and the Duschess od Devonshire, England under 1700-talet. Sann historia. Väldigt sevärd om man gillar kostymdraman och historiska filmer (det gör jag). Vet inte när det har premiär i Sverige men runt jul kanske?


The Visitor. (Såg den med Pat och Sheryl). Handlar om en kille som är illegal invandrare från Senegal i NYC. Han träffar en 50/60-årig man som han bor tillsammans med. De börjar spela afrikanska trummor ihop. Knäpp film! Och kass. Se den inte!


Sex and the City the movie har ni nog sett vid det här laget men jag hade abstinens. Egentligen efter avsnitten men syrran har ju boxen!!! Ahja, filmen är underbar såklart.


American Beauty med bl a Kevin Spacey och Mena Suvari. Konstig men helt klart sevärd!


El Pasado (argentisk flm). Laddade ner den för jag såg att Gael García Bernal är med i den och för att jag vill träna min spanska. Men oj så dålig! Helt virrig och det var skitsvårt att hänga med. Konstigaste filmen jag sett på länge.



Nu ska jag sova och hoppas att jag inte är ett dugg sjuk imorgon!

Ciao,


Kommentarer
Postat av: linnsan

Ferris Bueller's day off - en klassiker!

2008-10-14 @ 10:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0