"Dickhead"


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Just nu skrattar jag mest. Ordet i rubriken yttrades av en polis igår natt. Vi tar det hela från början:

Gårdagen började slappt och efter middag och lite vin tog jag bussen till stan. Vid tio var jag framme på partyt som var trevligt. Det var samma ställe som förra gången och jag kände igen rätt mycket folk. Mest brasilianare och svennar, på gott och ont. Ca tre gånger under några timmar säger de som bor där att vi måste gå in och släcka och hålla käft. För att polisen är på väg. Dock såg jag aldrig nån polis. Jag och några andra går ut och så kollar jag in och då är det värsta fajten! Rykten gick senare om att det började med att en brud punched en kille mitt i fejjan och sen började han slå tillbaka. Då kom massa andra och började slåss också. Så onödigt. Men iaf, på två röda var polisen där. Stod rätt nära en kille som började förklara för polisen vad som hasde hänt. Vad jag hörde så vad det de enda han sa. Han gjorde inget. Då kallar polisen honom för "dickhead". -Shut up dickhead, eller nåt i den stilen. Sen fick killen sätta sig på trottoaren vid polisbilen. Vafan?! Poliserna (vissa) här är så jävla respektlösa. Så säger man väl inte till någon som inte ens har gjort nåt. Om det hade varit killen som sa dickhead till polisen hade det tagit hus i helvete. Sjukt onödigt tycker jag. Hamnade något kvarter bort med en störig svensk kille och en schysst amerikansk tjej. När det hade lugnat ner sig gick vi tillbaka och efter ett tag åkte de som inte redan åkt till stranden för efterfest. Där var rätt mysigt, någon hade gjort en eld och månen lös starkt. Hängde mest vid elden med en svensk/bosnisk kille. Kom hem vid fyra vilket var fett mycket senare än jag hade planerat. Men ahja.

Later,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0