Dags för mer plugg


Klockan är nu 8 PM och middagen ligger i magen så det är dags att plugga lite ENG 70, pyttelite spanska och läsa så mycket tennis jag hinner tills kl tio. Då ska jag belöna mig med SATC och popcprn :)

ENG 100 lektionen idag var bra. Kände att jag kunde mest (hur barnsligt låter det inte haha...). Vi snackade om kvinnosyn etc i Mellanöstern. Vi hade läst en text om Afghanistan och läget där. Läraren frågade om vi kände igen något av det sedan tidigare och ingen sa nåt förutom jag och jag sa "I already knew all this". Och så var det ju med. Har läst både Flyga Drake och Tusen Strålande Solar och där får man mycket fakta om Afghanistan men också en inblick i människors vardagsliv. Sen snackade hon om boken Bokhandlaren i Kabul (ni vet den av Åsne Seirstad) och då sa hon att det var en svensk journalist som skrivit den! Syyynd där Norge. Jag rättade självklart henne. Hoppas hon inte tog illa upp och tyckte att jag var en smart mouth... Sen gav hon oss cookies (schysst lärare, jag vet!) hon hade bakat och så kollade vi på filmen Persepolis. Coolt gjort film om en tjej i Iran. På franska. Klart sevärd!

Näe, plugga vare.

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna

De har ingen vidare bra inblick i vad som pågår i världen här, hahah..

Nej så smart var inte jag. Jag har ett bankkonto som jag inte använder men jag trodde aldrig att de den skulle gå upp såhär mycket.. Jag hoppas på nergång igen ;)

2008-10-16 @ 05:21:17
URL: http://hannasegen.webblogg.se/
Postat av: Pappa

Bra att du rättade läraren!

2008-10-16 @ 08:33:03
Postat av: Mamma

Hoppas de blev inspirerade att läsa "Flyga drake" och "Tusen strålande solar"! Hade läraren läst dem?

2008-10-16 @ 11:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0