Breaking news: it's raining in California!

Idag är det den fjärde oktober. Jag kom hit den sjätte augusti. Inte förrän idag har jag sett regndroppar falla. Ganska så skönt ändå! Fast nu slutade det...

Är litta seg idag...

Gårdagen var rolig!
Efter skolan mötte jag upp min kompis Anna (hon är från Oregon). Vi åkte till mig och sen till stranden men det blev ganska kallt där så vi drog hem till mig igen. Cyklade till ett Thai-ställe nära där jag bor och köpte med oss Pad Thai hem. Såå gott. Träffade några svenskar när vi cyklade hem som varnade oss för en sjukt rälig sak som jag kanske berättar om nån gång... Iaf, vi drack lite vin till maten och sen gjorde jag mig iordning. Tog bussen till till Isla Vista (UCSB) där Anna bor. Sjukt seg buss! Tar sååå lång tid. Iaf, när vi kom fram visade hon mig sitt hem. Hon bor i ett dorm med två roomies och delat vardagsrum och ingång med flera andra. (Jag är glad att jag har eget rum och bor i ett TYST kvarter :P). Hennes roomies var schyssta iaf! Träffade min tenniskompis Karin (från Göteborg) som bor i samma byggnad. Vi begav oss till en fest men jag tyckte den var tråkig (antagligen för att vi inte var ens lite fulla) så jag och Anna och Nate (nån killkompis till henne) begav oss till en "svenskfest" där "mina" Stockholmstjejer" var. (Sorry att vi bara gick, jag gör alltid så och det är ingen bra vana). Vi gick för vi blev allmänt sega och trötta så  vi gick till Dominos där Nate köpte pizza. Jag var inte alls hungrig så jag köpte en Diet Coke men drack knappt halva... lönt. Iaf sen gick jag och Anna hem till henne och kollade på "The Notebook" med en av hennes roomies. Har redan sett den men den är så fin att jag kan se den om och om igen!
Kl halv fyra eller nåt somnade jag på soffan (de insisterade på att jag skulle sova i en av deras sängar och de på soffan men så taskig är jag inte!). Vaknade vid åtta för att dra på mig samma kläder som jag hade kvällen innan (uuuuöh) och ta bussen hem. Vilket är lite av ett projekt eftersom jag måste ta två... Iaf en kul grej när jag väntade på bussen kom en annan buss så jag frågade om den skulle downtown. Det skulle den inte för jag skulle gå till ett annat busstop sa drivern. Men han kunde skjutsa mig så jag hoppade på. Hoppade av och såg den rätta bussen komma. Men den typ stannade inte. Så bussen jag hade åkt med tutade på mig och så sa han att jag skulle hoppa på igen så då gjorde jag det. Så ringde han den andra bussen så att det stannade och jag kunde gå på. Hur snällt är inte det? :) Tusen tack! Rent genrellt måste jag säga att jänkarna är såå mycket mer service-minded än i Sverige. Kom till downtown tillslut och hade en halvtimme där tills nästa buss. Köpte caffe latte och en (typ) kanelbulle. Gick runt i regnet. Det var faktiskt rätt mysigt, men kallt. Kom hem och det var skönt. Gjorde vid mig och sov lite och surfade lite och läste lite (köpte tre chick-lits i en 2nd hand bokaffär i förrgår). Nu käkar jag pizza och dricker hallonläsk. Inte för att jag är det minsta bakis men bara för att det är mysigt och gott. Ska ta en promenad senare och ikväll blir det nog bara läsa och film. Om inte Lucía ringer och drar med mig till Isla Vista. Får se. Fick rätt nog av det stället igår.

Igår:


Idag:

Mys-outfit.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad bra att du fick en kanelbulle på kanelbullens dag!!!

2008-10-05 @ 08:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0