Mina kommande kurser

 Var på counselling idag. Väldigt rörigt men nu har jag bestämt vad jag ska välja. Sen om jag får plats på alla får jag väl se, men utsikterna är goda!

Blev väldigt irriterad över att om jag vill ha en associate degree i journalistik måste jag läsa 5 units matte. Dummaste på länge! Måste också ha naturkunskap med lab. Så om jag vill göra den degreen har jag inte bestämt än. Tänker inte välja nån jädra matte till nästa semester iaf... Tror inte att jag kommer göra en transfer till ett universitet i USA. Blir nog för dyrt och rörigt. Men man ska ju aldrig säga aldrig... Vad jag nu satsar på är att läsa det som jag tror kommer gagna mig mest som journaliststuderande. T.ex. i England.

Såå, dessa kurser har jag bestämt mig för att välja på måndag:

* ENG 110 (reading and composition), 3 units. En fortsättning på ENG 100 fast med mer läsning. Väldigt nödvändig.
* SPAN 160 (advanced), 4 units. Kommer aldrig ge upp spanskan så som jag gav upp franskan efter högstadiet. Har ångrat det resten av livet. Vill bli grym på spanska helt enkelt eftersom det är väldigt användbart i journalist/reporter-yrket och såklart privat också.
* JOUR 101 (reporting/writing), 3 units. "Introduction to reporting and writing for the media."
* JOUR 121 (Channels newspaper lab), 2 units. Skriva, rapportera etc för skoltidningen Channels!
* International Politics, 3 units. "International politics, international law, diplomacy, problems developing nations and the role of the UN." Denna tänker jag ha för att jag är väldigt intresserad av detta ämnet och det är ju inte helt fel att ha koll på.

Sådärja. Nu hoppas jag som sagt bara att jag får allt!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det verkar ju vara vettiga kurser. Hoppas nu du får börja med lite journalistik

2008-11-21 @ 08:38:23
Postat av: Mamma

Önskar jag var si så där 30 år yngre... Gläds åt vilka enorma möjligheter du har och tar!

2008-11-21 @ 18:46:11
Postat av: Sofia

---> Pappa: Ja, jag ska ju välja två journalistkurser.

2008-11-21 @ 19:08:39
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0