Första Advent



Jag tvivlar på att man firar adventer (/adventar) här i staterna men vem vet... Känns absolut inte som någon första advent iallafall. Inga ljusstakar och stjärnor i fönstren som hemma. Inga lussebullar, glögg och pepparkakor. Knappast kallt och mulet ute (strålande sol och strax under 20 grader). Men lite ska jag väl allt se till att fira/fixa. Ska snart downtown och shoppa lite och tänkte se om jag hittar lite julpynt att göra fint i mitt rum med! Kanske jag hittar en julkalender med... Ska spana efter Annas pepparkakor i mataffären med. Så lite julstämning ska jag nog kunna komma i. För om bara några dagar ska Sheryl köpa julgran som vi ska fixa. Tidigt kan tyckas men här köper de flesta gran några dagar efter Thanksgiving plus att familjen kommer vara i NYC under själva julen. Annars så lyssnar jag på julmusik och imorgon ska jag börja följa julkalendern på svt.se! Svensk jul är trots allt den enda jag känner till och den enda jag vill ha. Ska även vara med i ett luciatåg den 13!

Glad första advent allihopa! Drick lite glögg för mig med där hemma och morsan jag hoppas du gör julfint i mitt rum med :) Tänker på er.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har putsat dina fönster och en stjärna lyser redan!

Ska storstäda och göra riktigt fint tills du kommer hem och årgångsglöggen (smaksatt med blåbär och tog slut 1:a dagen på systemet, men tack vare Ingrid som köpte på sig 5 flaskor så att hennes kära kollegor inte skulle bli utan) och lussekatter ska vi naturligtvis ha när du kommer på fredagen eller lördagen?

2008-12-01 @ 13:00:03
Postat av: julle

hoppas att mitt fönster är putsat och att min stjärna också lyser!!

2008-12-02 @ 13:59:06
Postat av: Sofia

jaaa, annars blir det pisk på morsan!

2008-12-02 @ 16:56:33
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: Mamma

Klart att det blir fint i ditt rum också Julle! Ska bli mysigt att ha er hemma igen! Sparar pepparkaksbaket och lussebullar tills ni är hemma!

2008-12-02 @ 19:55:21
Postat av: mimmi

Haha, vad ni är roliga...

Btw, det hade varit kul att ses! Jag kommer hem den 18:e och stannar till den 10:e, vi får höras!

2008-12-02 @ 22:25:35
URL: http://mymlomist.wordpress.com
Postat av: Pappa

...och Ingrid vet du vem det är, Fia, eller?

2008-12-03 @ 08:38:45
Postat av: Sofia

----> Mimso: Jaa, let's! :)



----> Far: ja, jag vet vem hon är haha.

2008-12-04 @ 05:03:35
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0