Fire


Det brinner här. Eller inte där jag bor men i ett område av Santa Barbara. Det är tydligen ganska illa, särskilt eftersom det blåser som in i helvete. Folk måste evakueras och några hus har burnnit ned. Det är rökigt som fan även där vi bor och det luktar illa som fan. Scary shit.

Santa Barbara har just blivit deklarerat "a disaster area"/"state of emergency. Sa de nyss på teve:n.

Det började för tre timmar sen men jag visste inget förrän vid sju när Sheryl kom hem och då gick strömmen. Vi åt middag med tända ljus och sedan gjorde vi en eld i öppna spisen och bullade upp med vin, glass och tidningar. Men nu är strömmen tillbaka så det är najs (även om vi missade alla bra teveprogram).

Återkommer imorgon.

Ciao,



Bild från latimes.com

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu blir jag nervös! Kan man vistas ute? Tar du dig till skolan?

2008-11-14 @ 09:02:32
Postat av: Sofia

Du är ju kroniskt nervös. JA det är klart man kan!

2008-11-14 @ 17:05:10
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/
Postat av: pappa

Samma bild som du har fanns i Aftonbladet i dag på morgonen. Branden var typ nyhet nr 2. De ville gärna ha rapporter till tidningen. Om su skriver ditt kan du bli känd och få ditt namn i tidningen!!!!!!!!!!!!

2008-11-14 @ 20:54:53
Postat av: Sofia

I know, flera jag känner gjorde det. Jag tänkte inte på det. Tror det är för sent att göra det nu...

2008-11-14 @ 23:18:46
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0