Bristande hjärninnehåll, löpning, jul på Starbucks


Fredag och det har varit en slapp skön dag. Engelska 70-lektion med Lucía (som ska åka till Hawaii en vecka, YES, I'M JEALOUS!!!) och Stockholmstöserna. Vi diskuterade råpantade Ozzys hjärninnehåll på ett väldigt politiskt inkorrekt sätt.

Sedan begav jag mig till skolans gym eftersom jag har lovat mig själv att börja träna där. Det kostar mig inget extra eftersom jag spelar tennis. Känner att tennis två gånger i veckan och lite promenader här och där inte riktigt ger mig en het figur så nu ska jag gymma åtminstone två gånger i veckan. Väldigt praktiskt sätt att utnyttja de två långa håltimmar jag har måndag och onsdag. Perfekt skulle jag faktiskt vilja säga. Och bättre sent än aldrig som man brukar säga (som syster sa när hon kom för sent till lektioner på gymnasiet). Sprang en herrans massa på löpbandet och det var gött. Nästa gång ska jag se om man kan få nån som hjälper mig att använda maskiner för det där med styrketräning är inget jag är nån hejare på...

På vägen hem slank jag inom Starbucks för att belöna mig med lite latte. Sjukt att de redan börjat med julmuggar. Hatar sånt! 1 december tycker jag är tidigast man får börja julpynta och julhajpa. Annars hinner jag tröttna och det känns bara falskt och konstigt. Iofs känns julen extremt avlägsen här då det för mig fortfarande är sommar (specillet idag). Men annars tycker jag hösten har kommit hit. Litegrann. Iallafall på sen eftermiddag/kväll. Därför införskaffade jag mig en stickad grå stor tröja/kofta häromdagen. För att en dag senare konstatera att Kristin hade köpt en exakt likadan (betyder det att jag också hamnar på en streetstyle-sida snart? Skämt å sido). :P

Så, ikväll ska jag inte göra nåt särskilt. Ska skriva klart en uppsats som jag segar som fan med. Måste kolla en film för att skriva den. Ska se till att få skiten gjord så min söndag kan bli roligare och skönare. Ska nog snart till mig ner till Albertsons och köpa Twizzlers (yum). Så där har ni min kväll.

Imorgon och söndag är det tennistävling! Jag ska inte delta (*puh*) men självklart ska jag dit och kolla in dem i min klass. Börjar kl 8 imorgon (en LÖRDAG, värsta helgerån om du frågar mig) men jag kommer vara där vid tio/elva och kanske möta upp Lucía senare. På kvällen har jag lust att gå på bio och se nya filmen "Role Model" som öppnade idag... Får se vem som är sugen.

Näe, nu ska jag glo på Californication.

Later,

Kommentarer
Postat av: Mimmi

jag gick faktiskt ut och sprang:) Duktigt att du har börjat träna, jag känner mig inspirerad!

2008-11-08 @ 13:10:37
URL: http://mymlomist.wordpress.com
Postat av: Tobias

tro mig, jag kmr fixa det ;)

2008-11-09 @ 01:20:05
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0