Puh puh puh. GRATTIS SYRRAN!!!

JOBBIGT ATT JOBBA PÅ SKOLAN IDAG... Har iaf varit ute mycket och fått lite bränna :) Cyklat säkert en mil sammanlagt också. Bra där.
Annars så klarade min syster uppkörningen (hennes första!) idag!!! Hon fick en liten present av mig som jag köpte igår. Sen firade vi med att köra till Konsum och köpa glass :)

Annars så har jag kollat med arbetet nu och så. Lön varje månad den 25. 8 h om dagen. 110 kr/h. 40 timmar varje månad då det tillkommer 20 kr/h. Ca 16 h/ månad då det tillkommer 32 kr/h. Sen får jag 13% semesterersättning på det. Så det är ju ganska bra. Synd bara att 31 % ska försvinna innan jag ens sett röken av dem. Ibland vill jag kräkas på Sverige. Ja, jag VEET skattepengar får till bra grejor. Men det svider ändå lite eftersom jag trots allt bara ska jobba 10 veckor och antagligen knappt alls i framtiden förutom lite extrajobb. Jaja. Jag ska sluta gnälla. NOT.
Det som är lite jobbigt är att jag imorgon ska vara en halvtimme tidigare på jobbet än normalt. De ska visa var allt finns och så. Hur som haver så innebär detta att jag måste ta bussen HALV SEX från Resecentrum imorgon och sedan vänta där ca en halvtimme. Måste alltså gå upp allra senast halv fem. Jag känner redan nu hur äckeltrött jag kommer vara imorgon. Och hur ska jag lyckas att inte somna när jag kommer hem?!?!
Jaja, resten av dagens projekt blir att hålla mig vaken till ca kl 21 då jag gärna skulle vilja somna. Jag har stora insomningsproblem när jag ska upp tidigt och somna tidigt nämligen. Så här krävs det en strategi. Aja det får väl gå. Nu ska jag nog ta ett bad/dusch. Förrästen så är det verkligen sommarvärme idag. Känns som  årets varmaste dag so far! Jag klagar inte!

Ciao,

Kommentarer
Postat av: Ippa

Ja ma blir lika irriterad varje gång haha

2008-05-08 @ 19:25:40
URL: http://ippaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0