Jobb (med 99% säkerhet iaf) och JOHAN GLANS i Ystad


Åh, åh, åh!!! Vilken bra dag! Sommarjobb grejat! Börjar på måndag/tisdag eller vecka 21! 120 kr i timmen exkl. OB. Oh yeah.

Var alltså i Malmö idag. Steg upp halv sju och tog tåget tjugo över åtta. Intervjun gick rätt snabbt och sen spanade jag lite snabbt i affärer och gick in i en jättemysig deli-butik på Lilla Torg där jag handlade tre varor för över hundra spänn :S Gott vare iaf! Sen en kaffe på Pressbyrån innan jag åkte hem. Älskar verkligen att åka tåg! Särskilt när man har en kaffe, en bra tidning och mp3:n med sig.

Kom hem och fixade lite med picknicken som mor och syster kämpat så fint med! Riktigt gott! Minipajer med bl a lök och brie, bröd, ost, greksallad, sjukt maffiga chokladmuffins, Cola Zero, kaffe. Halv tre kom Klara hit med skööönaste bilen (Volvo XC90) och så bar det av till Ystad!

Väl framme lånade vi Ystads Segelsällskaps bänkar och fikade. Sen började föreställningen. Först två som var "förband". De var rätt lame. Men sen kom Glansan in och DÅ JÄVLAR. Han är KUNG! Sååå rolig! Älskar hans typ av humor. Han driver om sig själv, sin uppväxt etc. Underbart med människor med självdistans tycker jag. Och ja, som han säger i nåt klipp, HAN ÄR JÄTTEKORT i verkligheten! Sen tog vi en kort prommis i Ystad, där är så vackert och mysigt. Hem i kvällsljuset genom underbara Skåne. Ja jag säger då det, ända stället i Sverige jag vill bo i är Skåne (möjligtvis Göteborg).

Iaf, tack för en underbar dag! Nu ska jag slappa med nån film. Dock inget käk tror jag, är fortfarande sjukligt mätt. Kanske beror på alla Cola Zero jag halsade i bilen på väg hem...

Här kommer lite bilder, dock inga på Glans (kände lite fånigt att fota när han uppträdde).

image174image176
image177
image178
Paus i föreställningen, ute i kvällssolen...
image182

image181
Denna tog jag ner från dörren på teatern :P Fin souvenir I figured...

image180
Typ mellan Degeberga och Everöd (?) ligger en gård med massa islandshästar. Klara hade för sig att man kunde hyra några hästar och rid ut. Så vi stannade till och plingade på för att fråga. Dock var så inte fallet haha!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Har du haft en bra fredag? :)

2008-05-02 @ 22:33:06
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: mimmi

hah, jag känner killen som bor på den gården. How cool is that??

2008-05-05 @ 23:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0