Jag fick jobbet!

Och det känns ju bra. Men fortfarande hatar jag mig själv för att min stackars far ska behöva köra och hämta. Men räknade ut att det är ca 20 gånger det rör sig om, men jag ju ska försöka hitta nån som också bor i Kristianstad och som kör bil. Det måste ju för fan finnas nån och denne vill jag samåka med! Sen kör ju syrran upp imorgon och jag tror hon klarar det. Då kan hon köra ibland med ju :)

Annars så har jag lite beskymmer redan nu med några dagar som jag måste vara ledig.
* Studenten den 5/6 t.ex. Klara går ut. Och min kusin Filippa. Mycket mycket mycket viktigt att kunna närvara hela dagen faktiskt. Eller ev. sluta vid lunch.
* Sen måste jag åka upp till Hufvudstaden vår någon gång i sommar för att ordna visum. Man bokar in sig på ambassadens hemsida på något sätt och sen är det ju massa papper man ska ha med sig dit så allt det där tar väl ett tag. Har ingen aning om de har öppet på helger men antar att så inte är fallet, vilket = jag måste åka t.ex. en fredag eller måndag. Ska ju försöka göra en weekend av det med Klara, Johanna och syster (såklart syster!).
* Sen vill jag vara ledig en fredag då det är Båstad för den dagen planerar jag och några vänner att dra ner dit och hyra in oss på ett pensionat jag bott på innan. Fre - sön med tennis, fest, sol och bad.

Så minst tre tillfällen har jag alltså redan då jag måste/vill vara ledig. Undra hur de ställer sig till detta. Bäst att inte säga nåt på några veckor. Göra lite research hos kollegor och sen fråga snällt. Om kollegorna säger att det är omöjligt? Sjukintyg? Aha, lite typiskt mig att börja se massa problem så fort jag fått ett jobb (men inte ens börjat än). Men jag har ju hittat en del lösningar med! :P  

Nu har jag iaf käkat god och nyttig lunch och avslutar med kaffe och en digestive med världens godaste jordgubbssylt (St Dalford) på.
Innan var jag ute och solade i bikini och jag har fått små små gränser! Yeey! Solen tar på mig också. :)

Men men nu ska jag väl slappa, gå ut med hunden och så. Halv fyra ska jag cykla in till stan och hämta ut arbetsskor på ett ställe jag inte har en aning om var det ligger. Sen ska jag köpa födelsedagspresent till bror som fyller på lördag! Lika bra att ha det gjort. Inom H&M. Sen ska jag lämna kemtvätt och fylla på busskort alt. ta ut pengar till det.

Laters,

Kommentarer
Postat av: Ippa

Grattis! Jo, fast jag har bara ett hål i mitten av örat. Inte vanliga hål i öronsnibben. Så om du tänkt köpa örhängen så köp bara ett ;) haha.

2008-05-06 @ 21:26:21
URL: http://ippaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0