En sak jag känner starkt för

Såhär i stundande fotbolls-EM-tider så måste jag säga att en särskild sak med matcherna som jag gillar är precis innan startsignalen går. När svenska nationalsången spelas. När spelar står och sjunger (inte alla dock, vissa mesar ur) och alla fansen står och håller upp och håller om varandra. Jag älskar detta och jag ryser lite. Det är väldigt vackert och det känns faktiskt i hjärtat. Har blivit lite patriotisk nu när jag närmar mig avresan... Helt naturligt tror jag. I Spanien var jag mer stolt över Sverige än vad jag någonsin varit hemma. Och ja, jag vet, jag klagar ofta över Sverige för det finns mycket här jag inte gillar. Men klart att jag älskar mitt hemland. Sverige är helt sjukt underbart på jättemånga vis. MEN, jag har ju varit här i 20 år och man lever ju typ i 80 år så nu är det dags att börjar utforska resten av jorden! Men som sagt, Sverige finns alltid i mitt hjärta och kommer såklart att finnas även på andra sidan Atlanten. Antagligen ännu mer än här.

image209

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0