En grej jag tycker är jobbigt och pinsamt


Sitter (nej, snarar ligger ner) i sängen och kollar på "I huvudet på Gynning". I det här avsnittet är hon i L.A och ska "slå igenom". Det går inte så bra. Men grejen som jag mest stör mig på är hennes engelska. Den är så pinsamt dålig. Kanske inte rent grammatiskt eller att hon har litet ordförråd eller så. Nej det låter liksom svenskt. Det är pinsamt och lite jobbigt att titta på. Jag förstår inte varför man inte försöker få språket att låta som det ska göra? Det stötte jag på mycket i skolan etc också, t.ex. spanska och så. Det är väl en jävligt stor del av att kunna/lära sig ett främmande språk som går ut på att föröka få det att låta så korrekt som möjligt? Jaa, herregud! Man får ju försöka låta som om man vore amerikan eller engelsman? Det kan väl inte vara så svårt?
Nej då är det mycket nimmare och skönare att kolla på Filip och Fredrik i USA för de snackar redigt bra engelska faktiskt. Nu vill jag dock också nämna att jag är såklart ingen mästare på språk men jag kan väl säga som så att den engelskan Gynning snackade hade jag kunnat göra cirkus (at least) 100 ggr bättre... God!!!

Är för övrigt trött efter att ha jobbat och därefter direkt tränat spinning. Ska aldrig mer köra det två dagar i rad. Röven dör ju! Imorgon ska jag försöka sova länge för imorgon lär jag inte somna förrän runt fyra på morgonen...

Ciao,

Kommentarer
Postat av: linnsan

hejsan!
what is up?
hur gar jobbandet? jag ligger och forsoker andas efter att ha atit alldels for mkt jordgubbstarta. jesus. i just never learn. idag nar jag va och shoppade ben&jerrys sa holl jag pa att do. literally. en LITER kostar 3,5 dollar. det ar for fN inte ens 25 spann. kan du fatta? hemma kostar en halv liter typ 50 spann. sa javla absurt.
har antliigen varit i washington nu, tar en halvtimme med metron att komma till vita huset, jag fyra tysja brudar, som faktiskt var lite av en besvikelse. (det ar mkt mindre an man tror det ska vara). forsoker battra pa min tyska, god knows i need too. har ocksa blivit nekad att kopa alkohol pa en bar, javla 21 kuks regel. pardon me french. lycka till med jobbet doll!

2008-03-20 @ 01:08:04
Postat av: Ippa

Hehe jaaa vi gör det, Lust att gå på boxercise på f-huset ngn dag? det är fett kul och jobbigt, men jag har ingen att gå med. Hehe jaaa fan vad jag vill väga 58 kili nu alltså!!! Vet inte ens varför jag gått upp hehe. Jag gjorde det på Vital, ett företag i stan som har kostföreläsningar och allmänna grejer om hälsa. Vi blev sponsrade av dem med vårt projektarbete, annrs kostar mätningen 500 kr, men kanske kan vara värt det? Jag ska lätt göra det igen sen till sommaren, se om jag gått ner ngt.

2008-03-20 @ 08:39:33
URL: http://ippaa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0