"Sicko"

image8

"Arn - Tempelriddaren" var bra! Intressant med alla olika språk. Visste inte att prästerna snackade engelska på 1100-talet... Många bra svenska skådisar, eller ja, samma som i typ varje svensk film. Det var väl bara Jonas Karlsson som saknades. Typ. Ser förresten honom på tv:n just nu, i  "August". Fan, han gör ju Strindberg riktigt bra. För övrigt är Strindberg intressant, men jag gillar inte hans böcker. Sjukt jobbiga att läsa.

Iaf, igår var en mysig dag. Började med min scrap book, det är jobbigare än jag trodde, men den blir väldigt fin! Sen hade vi ostfondue på kvällen, jag hade inte smakat det innan. Det gick väl ner. Sen kollade vi på "Sicko" av Michael Moore och ja den var verkligen sick. Heelt jävla sjukt att världens rikaste land inte ens kan ge sina medborgare allmän kostnadsfri sjukvård. Det mest bisarra var nog om en man som förlorat tre fingertoppar, men vars försäkring bara täckte att sätta dit två av dem. Dessutom kostade det honom från 80 000 dollar per finger. Knepigt var det också att man inte fick försäkring om man hade nån sjukdom som fanns med på en lista. På listan fanns i princip alla sjuksdomar. Vem ska ha sjukförsäkring om inte den som har en sjukdom??? Nej, glad att jag inte är fattig och bor i USA. Enligt filmen verkade Frankrike lätt bäst att bo i. Here I come! Ahja, tycker ni som läser detta ska se filmen snarast!

Idag har jag varit och tränat och nu käkat omelett med parmaskinka, ruccola, tomater och fetaost. Nu ska jag snart leka med Linn. :)

Ciao,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0