Hur kan det vara så?


Har tänkt på detta ett tag:

I Spanien betalar man ca 8,5% i skatt.
I Sverige betalar man ca 33% i skatt.

I Spanien spolades stadens gator rena varje natt. Sjukvården var gratis precis som här. Etc etc etc. Däremot var nästan alla vårdhem för äldre privatiserade, men iofs lever de spanska kvinnorna längst i hela världen. Fler skillnader och likheter kommer jag inte på här och nu och jag känner mig absolut okunnig i ämnet. MEN, vad är det som gör att de betalar så pass mycket mindre i skatt men att de ändå har råd att anställa folk till att spola gator? Får de asmycket EU-bidrag? Har de massa annat som de måste betala själva som vi i Sverige inte behöver pga skatten? Känns ju som att skillnaderna är ganska stora vad gäller skatten och då är ändå Spanien styrt av sossar medan Sverige (iaf för tillfället) styrs av högern. Det är vi som borde ha lägre skatter!
Om nån vet hur det ligger till och är lite mer kunnig än mig så hojta till, jag vill veta nämligen!

Förutom att ha funderat på skatter så har jag mest slöat. Men igår var jag ovanligt energisk med träningen. Cykling till och från gymmet och (sten)hård konditionsträning. Plus en powerwalk på cirkus en halvmil. Idag har jag däremot varit lat. Men imorgon är det dags igen! Träna träna träna och städa ut rummet.

Ciao,

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror att dom har så mycket brottslighet så alla dom som städa/spolade gatorna hade en hel del samhällstjänst att ta igen! ;) Fan, jag har varit i sverige så länge så jag inte kommer ihåg vad det står på dom där vita bilarna med städpersonalen. FUCK!

2008-01-14 @ 17:23:23
URL: http://fridahallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0