Guldbaggegalan


Igår såg jag (såklart) på Guldbaggegalan! Älskar galor! Såg Grammisgalan ocg Idrottsgalan också... Dock kan det iofs bli lite segt och långdraget ibland.
Igår var det många filmer jag inte hade sett som var nominerade och vann. Men det är ju bra, det funkar då som reklam för filmen, man blir ju jävligt sugen att se! Otroligt kul att Michael Segerström vann för manliga roll! Äntligen en redig skåning (från Skurup)! Blev sugen på att se filmen sen för han verkade så rolig, mysig och sympatisk. Syster laddade ner och 30 minuter efter galan var slut så drog vi igång "Darling". Och oj oj oj vad Michaels roll var HÄRLIG. En sån otroligt positvi inställning till livet trots att han var nyskild, inget jobb (senare Mc Donalds), för dyr villa som han tvingas sälja, en dotter som inte verkar bry sig etc. Men inte fan gav han upp! Nej han kämpade på med gott humör, även om allt ibland såg nattsvart ut. Jag önskar att jag kunde vara lite mer som honom. Inte lite snäll, för han var för snäll mot människor som inte förtjänade det. Men heeelt jävla underbar var han! Tjejen i filmen var en redig bitch däremot, en tråkig överklassbrud som var helt hjälplös.

Nåt annat som jag tänkte på var när Michael (i filmen Bernard) sökte olika jobb. Då fick han ofta höra att han var för gammal (61). Det är en sak som jag tror är lite typiskt Sverige. Denna förbaskade åldersfixering! Att blanda människor i olika åldrar, olika kön, etnicitet osv ger ju så mycket! Varför verkar svenskarna ha såna problem att umgås med folk i "fel" ålder? Visst kan det vara lite tråkigt att jobba på ett jobb där alla är mycket äldre än en själv, men oftast har man trevligt ändå och lär sig en massa av denna person. Man lär sig nämligen av ALLA. Oavsett ålder. En annan sak man märker det på i Sverige är att nästan ingen servitör/servitris är typ över 30. I t.ex. Spanien där jag bodde lite innan var det inte alls ovanligt att de var runt 40-60... Inget pinsamt yrke på samma sätt.

Ahja, nog med mina åsikter. Vad tycker ni?

Blev ingen jogging, tycker det är alllllldeles för kallt. Mor ska skjutsa mig till gymmet snart istället. Kör 50 min kondition (nej Linn, jag vill inte göra bort mig med nya maskiner jag inte kan!). Imorgon blir det styrka!

So long!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0