En bra dag


Jag har ett extrajobb! Wiho! Om jag nu bara kunde få vikariera på skolor också så... Ska jobba vid evenemang tills i vår då det ska öppnas café och har jag chans att jobba där. Det är ingen bordsservering utan buffé. Men jag ska tydligen mest stå i baren. Första gången blir nästa lördag då det är musikgrejs där. Ska bli spännande och kul!

Efter att jag var på restaurangen så sprang jag inom Domus och köpte frukt, sen stack jag till morsans jobb och hämtade min träningsväska. Kom mitt i fikapausen och satt kvar lite med mor och hennes kollegor. Hon verkar ha ett trevligt jobb med bra kollegor! Och en av de (som jag aldrig träffat innan) förgyllde min dag lite smått. :) "Åh vad söt du är". Senare hade hon sagt till mor att hon trodde hon gjort bort sig eftersom "man inte ska lägga så stor vikt vid utsidan" men att det flög ur henne. Aw.

Sen tränade jag, kondis och lite styrka. Avslutade med att köra "alpine pass" på cykeln och det var skiiiitjobbigt. Gött iaf att vara där på morgonen eftersom det var rätt glest med folk. Och inga äckliga skrikande barn i duschen. Dock två karlar som typ bytte lampor. Inne i duschen. Men vad göra liksom? Såg en skylt när jag skulle in i omklädningsrummet, det löd något i stil med "Manliga medarbetare". Som en varningsskylt. För vadå egentligen? Att man skulle bli våldtagen? Eller kanske att det visade sig vara en bekant eller kanske ännu värre en kompis pappa? DET hade ju faktiskt varit lite pinsamt. Men tänk vilket lyxigt jobb för dem egentligen... Fast iofs många tanter med hängpattar och slapp röv... Men ändå.

Här hemma har jag lagat middag till familjen, en kenyansk kycklinggryta med couscous och broccoli. Redigt gött!

Nu vet jag inte redigt vad jag ska ta mig för... Är väldigt inne i Harry Potter så det måste jag nog fortsätta med...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0