America



Trots att jag knappt har jobb så har jag och syrran idag gjort en snabbplanering för USA-resan. Frågan är om vi har råd med allt etc etc. Måste snacka med alla jag känner som varit i USA om tips etc. Men det ser ut såhär:
* New York lite mer än en vecka
* Greyhound bus till Philadelphia en natt
* Vidare med bus till Washington två nätter (måste spana in White House etc.)
* Flyg till Miami, stanna ca en vecka (SOOOOL)
* Greyhound bus till Sacramento eller San Francisco, CA (tar drygt tre dagar!!!). Stanna några nätter hos Matilda om det går och/eller hos släktingarna i San Mateo (nära San Fran).
* Vidare till L.A. Hyra lägenhet eller liknande den sista tiden söder om L.A. Sola, bada etc. Flyga hem från LAX.
Har vi råd så blir det ca två månader! Samtidigt vill jag inte missa hela sommaren här hemma, men hur ofta är man i USA liksom?

Ska passa på att önska mig guideböcker och backpackryggsäck i födelsedagspresent...

Ahja, dessa planer, som antagligen ändras en del, livade upp min eftermiddag iaf.

Skulle egentligen åkt och tränat på gymmet, men syrran pallar inte, så vi ska ut och springa snart. Hatar att springa ute när det är kallt. :(  Imorgon däremot blir det styrketräning! Ska också skicka iväg två CV idag och imorgon gå inom ett ställe och lämna.

Skriver om gårdagens Guldbaggegala senare!

Ciao,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0