Jag kokar inombords.


Igår hade jag sååå ont i skallen och hade haft några dygn så idag började jag käka lite kolhydrater igen. :( Bara tre dagar tidigare än jag hade bestämt iofs. Kändes läskigt att ha så ont. Ahja.

Sen slog jag upp tidningen och kom till insändarsidan. Och blev jävligt förbannad. Andra gången denna vecka som nån trångsynt, bitter, pensionär-to-be skriver skit om invandringen. Kristianstad tar nämligen in fler invandrare än vad vi "ska". Vilket jag ty cker känns jävligt bra. Om det är nåt jag vill att skattepengarna ska gå till så är det bla att rädda människors liv. Såklart. Man är väl en medmänniska liksom. Iaf, insändaren jag läste idag var irriterad över att nyanlända invandrare gnällde över att de bor trångt och smutsigt etc. Att de var otacksamma och att han minsann hade gått upp tidigt på morgonen år efter år för att jobba ihop skattepengar. Vilken egoism!!! Och vadå, man väljer jobb själv, ingen har tvingat dig att ha ett jobb då man går upp den tiden. Och om man kommer som invandrare hit och alltså blir en del av Sverige och det svenska samhället, har man då ingen rätt att klaga och ställa krav? Ska man då nöja sig med det sämsta och vara tacksam? Nej det var fan det dummaste jag hört på länge. Blir rädd när jag läser sånt. Så nu ska jag fanimej skriva en kick-ass insändare! Eller, ja först ska jag ut och gå och sen käka lunch. I eftermiddag blir det solning och bodybalance, ikväll Harry Potter maraton med goda ostar och nötter. 

Ciao! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag har en tävling på min blogg där jag lottar ut en bloggdesign. Titta in vet jag :)

2008-02-15 @ 11:29:07
URL: http://tanthulda.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: trevligt värre, hoppas du får en bra dag! =)

2008-02-15 @ 13:39:02
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: gud så härligt :D

2008-02-15 @ 18:45:40
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0