Dessa försäljare...


Kände mig för svag för att träna idag med (vet inte vad det är med mig) så det får bli imorgon istället. Iallafall tänkte jag att lite motion måste jag iaf ha, så jag gick till ÖB och tillbaka. LÅNGT, BLÅSIGT och KALLT. Skulle inom Kvantum också och på vägen in står där två typiska försäljare som vill sälja telefoner och abonnemang. Ja ni vet ju hur de är:  ser rätt bra ut om än lite väl stylade, ler och ser trevliga ut. Men vi vet alla vad som däljer sig bakom det.
"Vill du åka en sväng i vår rosa bil?"
"Nej det vill jag inte"
"Vad har du för mobiltelefon?"
"En som jag inte ska byta..."
"Vad är det för nån, varför ska du inte byta?"
"För att det funkar bra och då har jag annat roligare att lägga pengar på. Det är en Z600"
"Z-modellerna gör de inte ens längre!"
"Nähä..."
"Har du abonnemang på den då?"
"Ja."
"Du vill inte ha en ny mobil?"
"Nej, jag har bestämt för länge sen att inte köpa en ny förrän denna går sönder"
"Men du fååår ju en ny mobil"
"Jag vill inte ha nån!!"
Sen gick jag.
Vad är det för fel på dem? Jag är inte så jävla dum så att jag tror att jag kan få nåt, allt kostar. Klart man måste ha abonnemang eller nån annan kostnad om man nu ska "få" den. Dessutom blir jag så extremt jävla trött på vårt konsumtionssamhälle. Konsumtionshetsen gör sig påmind typ varje gång jag är på stan. Minst. Det minsta jag kan göra är att ge fan i att köpa ny mobil förrän den gamla inte funkar längre. Visst fattar jag att den han hade var mycket fetare och snyggare och bla bla bla. Men vår värld kommer fan gå under om alla människor ska gå på hela den här konsumtionscykeln! Jag blir så trött.

I övrigt är har jag knappt pratat med min syrra idag, hon är så jävla dum och pinsam. Hon var tydligen fett full igår och slarvade dessutom bort den väskan hon fått av mig i julklapp. Köpte den på Zara i Barcelona. Jävla otacksamma skitunge rent ut sagt!

Ikväll ska jag försöka komma i säng i rätt schysst tid så att jag kan gå upp i hyfsad tid och sen träna efter frukosten. Trots min onda rygg. Fan, jag är lika pigg och kry som en 100-åring...

Besitos,

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0