På tal om ingenting...


När jag satt på bussen idag och lyssnade på Timbuktu så kom jag att tänka på hur jag skulle kunna bidra till att göra världen till en litet bättre plats. Och jag tror jag vet en grej som jag kommer att börja med efter jul. Eller snarare en grej jag kommer sluta med. Är nästan ganska säker på att jag kommer att bli vegetarian (igen). Inget kött, fågel och kanske inte heller fisk & skaldjur (vilket kommer vara det jag saknar mest). Så som djur behandlas så känns det helt enkelt inte bra. Och ur miljösynpunkt är det bättre att inte äta kött. Jag vet att du inte köper det pappa men det är faktiskt så!
Får se hur jag känner efter jul men just nu är jag ganska säker på att jag kommer skippa köttet. Kommer också käka mer sojaprodukter och mindre mjölkprodukter än vad jag redan gör idag. Det kommer inte bli lätt men det kommer säkert att kännas bra.

Vet att mor och far jämrar sig när det läser detta men men :)

Var bara det jag ville säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0