Hemma...!!!


Wherever home is these days. Men i Sverige alltså. Kristianstad närmare bestämt. Resan blev lång (såklart). Började med att Sheryl och jag gick i stan ett tag och sedan bjöd hon på lunch på att ställe ute i på piren. Efter några dagar och moln och regn sken solen från en klarblå himmel och jag sög i mig så mycket jag kunde...13.30 gick bussen till LAX. Delen av 101 mellan Carpinteria och Ventura är som "alla vet" underbart vacker. När jag satt där i bussen saknade jag redan CA lite och det gör jag nu med :P Så det känns underbart att jag kommer tillbaka! Sedan väntade 3 timmars väntan på LAX innan boarding. Naturligtvis blev jag utvald till specialvisitering (varför händer sånt alltid mig???) då jag blev kroppsvisiterad och de kollade hela mitt bagage för hand. Sedan tog jag en sista Starbucks på ett tag. Snackade med ett par från Los Angeles som också skulle flyga till London. Ja, hör och häpna. Det är en grej som förändrats med mig där borta i Väst. Jag börjar ibland prata med främlingar. Bara sådär. Om ingenting liksom. Och så är värsta konversationen igång. Men amerikaner gör så och jag är glad att jag också har börjat lära mig. Svenskar pratar sällan med frmälingar (fick jag senare erfara på tåget då den enda som jag kunde göra så med var en panflöjtsspelare från... Bolivia).
11 timmar senare var vi i London och klockan i mitt huvud var ju still på L.A.-time så klockan var 5.30 vilket kändes helt cepe. För i London var klockan 13.30... Käkade "lunch" och drack cappuchino (fan vad starkt!! Har blivit klen av all den där latten). Sedan var jag i Köpenhamn kl 19... Lyckades på något underligt sätt släpa med mig mina två handbagages, resväska + den enorma gitarr-hardcasen. Fyfan. Och inte var det någon som erbjöd sig att hjälpa mig heller. Suck. Saknar USA:s något med hjälpsamma människor. Oh well, kom på tåget som var i Kristianstad innan 22. Träffade familjen vilket var kul såklart! Allt är sig likt... Kom hem och allt känns så jäkla litet!!! Teve:n känns som iPod-skärmen, kylen är som en liten barkyl etc. Sjukt! Somnade vid halv två och vaknade vid åtta... Känner mig sjukt trött men kunde inte sova mer. Ska snart prova igen. Det är ju bara det att det finns så mycket roligare saker att göra än att sova :P

Imorgon ska jag träffa mina brudar igen!!!!!! Längtar efter er!!!!! Idag blir det snabbt till mormor, farmor & farfar i Lund och sedan glöggfest i Malmö.

Laters,

Kommentarer
Postat av: Pappa

Öh! TV:n är helt OK! Har du dålig syn, eller?

2008-12-22 @ 08:29:08
Postat av: Sofia

Nej, Magnus, den är INTE ok.

2008-12-27 @ 11:45:54
URL: http://sofiagjerstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0