School!


6:15 pm

Nyss hemkommen från skolan.
Fick sluta tidigare från ENG 100, annars skulle jag slutat NU. Jobbigt. Klasserna är bra. Spanskan finns där nånstans men jag känner mig ringrostig. Inte så konstigt iofs. Spanskaläraren verkade lite sträng. Lite ÖNN again, haha?! Gillar verkligen min ENG 100 lärare dock. Hon verkar lugn, vänlig och duktig. Klassen är nog bra med. Jag är (vad jag vet) enda svensken där. Samma sak i spanskan. Någon japan i ENG annars tror jag alla är amerikaner. Tror det här kan bli bra!

Köpte alla böcker. Sen gick jag på lunch i cafeterian, köpte sallad som man fick blanda själv, fräscht, gott och ganska billigt (6 dollar). Slog mig ner hos en svensk tjej som jag dock inte var 100% säker på att hon var. Hon var schysst och kommer från Helsingborg och vi hängde tills min nästa klass började. Hjälpte henne att hitta böcker och så köpte jag den där ryggan jag behöver.


Detta får man för ca 350 dollar i the bookstore...


Spanskaböckerna


ENG 100


ENG 70


Denna kan vara bra att ha...


Nörd-ryggan. Som dock kommer att underlätta när det är tennis på schemat + att mina axlar inte dör.


Nu ska vi snart äta mat vilket är bra för jag är sjukt hungrig! Sen ska jag väl mest slappa, titta igenom de tvo läxor jag fått till onsdag.

Ses imorgon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Första gången man behöver köpa kurslitteratur blir en chock, kan trösta med att det ät mycket dyrare här! Verkar jättebra att det inte är en massa utlänningar i klassen, du lär bli fena på engelska!

2008-08-26 @ 08:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0