Packar.


Håller på att packa, främst kläder. Inte så jobbigt som jag trodde. Hade redan för några dagar sedan börjat sortera vad jag ska ha med mig och vad jag ska lämna.

Gårdagens kräftskiva var trevlig. Gott gott gott. Min moster, kusin och mosters man + mormor var här. + mosters två hundar. Den ena ramlade ner i poolen efter att ha försökt gå ut och ställa sig på luftmadrassen. Det var lite roligt! Annars är det rätt kul att mosters man redan tittat ut massa grejor han vill göra och ställen att se i Californien med omnejd. Ha de varit fräckt om de som var här igår kom till min graduation i maj 2010. Roadtrip!

Annars så har min stackars farmor ramlat och brutit höften och opererades i natt. Det gick dock bra och hon ska nu stanna på sjukhuset nån vecka för rehabilitering. Tycker så synd om farfar som går där hemma själv nu. Eller ja, antar att farbror som också bor i Lund hälsar på de ordentligt. Fick också reda på att farmor och farfar varit på sjukhuset från ca nio på morgonen och sen kom farfar hem tio på kvällen. Akutmottagningen var full så farmor fick åka till kvinnokliniken i väntan på operation. Farfar fick gå med sin rullator emellan och mor som jobbat på Lunds Lassaret säger att det är långt mellan. Och ingen som hjälpte honom, t.ex. kunde ju någon sköterska kört honom i rullstol eller något. Blir ledsen rakt in i hjärtat när jag hör om sånt här. Att folk inte hjälper varandra och att man inte bryr sig om gamla människor. Och så blir jag så arg på svenska sjukvården. Vi har inte så mycket att skryta med på den fronten egentligen tycker jag. Världens högsta skatter men ändå långa väntetider och hela gratis är det ju faktiskt inte att få vård.

Det är sånt här med de gamla släktingarna som gör det lite jobbigt att åka till andra sidan Atlanten och inte komma hem mer än två gånger per år. Har dock lovat mig själv dyrt och heligt att skriva många långa fina brev och skicka med bilder. Vet att de gamla uppskattar det grymt mycket.

Så, då har jag skrivit av mig lite och ska nog fortsätta packa. Senare i eftermiddag när syster kommer hem från jobbet ska vi nog åka ut i skogen eller nåt och promenixa med hunden.

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0