Oj vad fina vänner jag har


Igår blev värsta överraskningen för mig! Åkte hem till Mia i hopp om att vi skulle dricka några öl och sen gå ut en liten sväng. Kom hem till Mia och där var bara hon. Klara hade sagt att hon skulle komma senare och Lasson sa att hon hade problem med bussarna när jag sms:ade henne. Sen ringde syrran till Mia och ville bli hämtad. Mia drack ingen öl så redan där borde jag kanske anat något. Mia är inte den som spottar i flaskan i första taget nämligen :) Sen körde vi hem hit till oss. Och där stod de vänner jag har kvar i Sverige + några till bekanta och bekantas bekanta! Och en skylt hängde ner från balkongen på övervåningen "MAZEL TOV SOFIA". (Lycka till på hebreiska/jiddish eller vad det nu är, judarnas språk iaf, jag brukade alltid säga så innan). Och OJ vad trevligt det blev! Och OJ vad grymt fint min syrra mfl. ordnat. Mat och skumpa och hur fint som helst. Jag blev jätteförvånad och väldigt rörd. Inte förrän man är på gång att lämna något och några så känner man hur jobbigt det kommer bli.
Plötsligt föll alla bitar på plats vad gällde telefonsamtal, att Mia och Julia handlade tillsammans i torsdags och pratade lite väl tyst ibland. Och massa andra grejor. Jag anade ingenting och är fortfarande helt paff!

Tusen tack dears! Jag kommer sakna er något grymt. Speciellt dig syrran, det vet du.

Bilder kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0