Lördag



Jag och  Haruko hängde med Sheryl på Farmers Market. (Först började vi med kaffe på Starbucks.) Där fanns ett Obama-stånd så vi stannade och kollade lite. Sheryl sa till de "ja, dessa två får inte rösta för det är inte amerikaner men det följer konventet och allt sånt". Då undrade de varifrån vi var och det visade sig att en av dem som jobbade hade bott 13 år i Sverige! Snacka om överaskning! Vi pladdrade på ett tag. Han var riktigt duktig på svenska. Sheryl och Haruko tyckte det lät kul och lustigt :P

Sen åkte vi till en "supermarket", Trader Joe's och fyllde på med massa mat! Stoppade ner både massa gott och nyttigt i vagnen :)


Vidare åt jag och Haruko på Baja Fresh. Jag tog kycklingenchillada med guacamole i. Det var gott som sören med portionerna är som alltid för stora här. Rullade vidare till AT&T (telefonaffär). Pillade massa på en iPhone. Tror jag ska köpa en trots att jag sa att jag nöjde med den fattiga... Fick ju lite pengar från skolan jag jobbade på så. Den kostar bara 200 dollar. Och den jag har nu kan jag avbryta när jag vill. Det är bara att inte betala den 10 sept då det är dags. Vi får se... VIll verkligen ha en. Samtidigt är det roligare att lägga på tex en trip till SF? Ahja.


Denna fina pin fick jag av de trevliga människorna på Farmers Market! Dock pryder den numera min skolrygga. Och ja, det ser nästan ut som att Obama gör en Hitler-hälsning. Tvivlar dock att det är så :P


Provade en fantastisk klänning från Calvin Klein på Macy's!

En trevlig lördag so far! Hade egentligen tänkt ligga på stranden hela dagen. Men det blev ändå inget redigt beachväder så...

Kommentarer
Postat av: linnsan

haha, den klänningen har jag också provat. fast rosa. fin!

igår var jag och shoppade på Saks fifth avenue på bakfyllan, inte nådigt. hittade en jättefin kappa som kostade 84 dollar, fast hade kostat 250, så det var ju ett kap. får köpa på sig lite höstkläder, för snart är man hemma.

vi har haft så bra väder hela veckan, och sen igår så slog dte om igen. så nu är vi tillbaka på 34 grader och fuktigt som fN. orkar inte vara ute för det är så varmt. men pallrade iaf mig t Trader Joes idag för att köpa lite redigt smör och creamed horseradish :)

Obama gör hitlerhälsning, flinade så jag höll på att dö. lol.

Fäztade så hårt i fredags natt att jag fortfarande känner mig bakfull, absurt! men kul var det. iaf, alltid när jag är ute i början av kvällen säger killar att jag absolut inte har nån brytning och att de aldrig skulle trott att jag inte var amerikan, whereas at the end of the evening (nånstans vid 4 halv fem snåret) så börjar de säga "where you from baby?" och jag säger, ehh. slöddrar "what. what you trynna say?" och så svarar de "well, you have an accent". mwhaha,.



spännande med orkan i new orleans, kan man ju inte säga t en amerikan men. ja du fattar ju vad jag menar, vad ska obama säga el mcCain för den delen.



pussgurka!

2008-08-31 @ 22:39:45
Postat av: Bea

åh mums älskar Baja Fresh !

2008-09-03 @ 17:59:00
URL: http://beaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0